Problemowa metoda nauczania jako forma zajęć na kierunku biotechnologia

Autor

  • Anna KOZIOROWSKA Uniwersytet Rzeszowski, Polska
  • Maria ROMEROWICZ-MISIELAK Uniwersytet Rzeszowski, Polska

Słowa kluczowe:

problemowa metoda nauczania, biotechnologia

Abstrakt

Obecny postęp wiedzy w dziedzinie nauk biotechnologicznych uniemożliwia prezentowanie całości materiału w procesie dydaktycznym i zmusza do weryfikacji metod nauczania. Ponadto współczesny gwałtowny rozwój biotechnologiczny wymusza konieczność ciągłej weryfikacji i aktualizacji wiedzy oraz uczenia się nowych metod doświadczalnych. Nauczanie i uczenie się w oparciu o rozwiązywanie złożonych i dobrze postawionych problemów biotechnologicznych daje studentom możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów, samodzielnego zdobywania wiedzy oraz podejmowania decyzji w nowych sytuacjach, co zwiększa ich kompetencje zawodowe i pozwoli im sprostać wyzwaniom współczesności.

Pobrania

Opublikowane

2014-06-30

Jak cytować

KOZIOROWSKA, A., & ROMEROWICZ-MISIELAK, M. (2014). Problemowa metoda nauczania jako forma zajęć na kierunku biotechnologia. Journal of Education, Technology and Computer Science, 9(1), 476–480. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6702

Numer

Dział

DYDAKTYKA SZKOŁY WYŻSZEJ

Inne teksty tego samego autora