Koncepcja wykorzystania komponentów automatyki przemysłowej w projektowaniu zdalnych eksperymentów rzeczywistych

Autor

  • Tomáš KOZÍK
  • Peter KUNA
  • Marek ŠIMON

DOI:

https://doi.org/2080-9069

Słowa kluczowe:

eksperyment, eksperyment rzeczywisty, eksperyment zdalny, Internet

Abstrakt

Aktywne wykorzystanie Internetu w edukacji było impulsem do utworzenia zdalnych laboratoriów, w których możliwe jest wykonywanie rzeczywistych eksperymentów. Projektowanie i wdraŜanie zdalnych eksperymentów znajduje się pod bezpośrednim wpływem rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz systemów kontroli i zarządzania obserwowanych zjawisk fizycznych. W projektowaniu zdalnych eksperymentów duże trudności nastręcza wybór praktycznego rozwiązania ich realizacji, a takŜe sposobu kontroli i administrowania eksperymentem. Autorzy wprowadzają nowe, dotychczas niestosowane rozwiązanie techniczne słuŜące kontroli i administrowaniu eksperymentów w zakresie automatyki przemysłowej. Porównują moŜliwości nowej koncepcji z systemami wykorzystywanymi dotychczas

Opublikowane

2012-12-15

Jak cytować

KOZÍK, T., KUNA, P., & ŠIMON, M. (2012). Koncepcja wykorzystania komponentów automatyki przemysłowej w projektowaniu zdalnych eksperymentów rzeczywistych. Journal of Education, Technology and Computer Science, (2), 45–56. https://doi.org/2080-9069

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION