Refleksja nad twórczością w edukacji ogólnotechnicznej

Autor

  • Tomáš KOZÍK Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Slovenská republika
  • Ivica HANDLOVSKÁ Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Slovenská republika

Słowa kluczowe:

edukacja techniczna, kreatywność, twórczość techniczna

Abstrakt

Kształcenie techniczne umoŜliwia wprowadzenie przez nauczycieli szerokiego zakresu działań twórczych do procesów dydaktycznych. Podejmowane działania metodyczne nastawione na rozwój twórczy dzieci i młodzieŜy wpływają równieŜ na rozwój intelektualny oraz postawy w podejściu do rozwiązywania problemów w przyszłości poza szkołą. Aby metody nauczania stymulujące rozwój postaw twórczych odniosły sukces, system edukacji musi być tak zaprojektowany, aby szeroko wspierał i wzmacniał kreatywnośc uczniów jako podstawowy cel edukacyjny.

Opublikowane

2011-06-30

Jak cytować

KOZÍK, T., & HANDLOVSKÁ, I. (2011). Refleksja nad twórczością w edukacji ogólnotechnicznej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 3(1), 15–22. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7023

Numer

Dział

EDUKACJA TECHNICZNA I OGÓLNOTECHNICZNA