Aplikacje interakcyjne Technologii Flash w Action Script 2.0 jako wprowadzenie do programowania obiektowego i strukturalnego
Słowa kluczowe:
nauczanie informatyki, myślenie twórcze, aplikacje interakcyjneAbstrakt
Niniejsze opracowanie jest próbą zwrócenia uwagi na trudności występujące w procesie nauczania informatyki. Młodzież w newralgicznym momencie, kiedy potrzebne jest porzucenie prostych aplikacji i rozpatrywanie problemów na poziomie wymagającym abstrakcyjnego, twórczego myślenia, traci zainteresowanie przedmiotem i łatwo się zniechęca. Problem taki jest zauważalny, zwłaszcza na lekcjach informatyki w szkołach średnich, kiedy rozpoczynamy zajęcia z podstaw algorytmiki i programowania. Wprowadzenie aplikacji technologii Flash w procesie nauczania ułatwiłoby płynne przejście od grafiki i aplikacji webowych poprzez język ActionScript, posiadający ogromne możliwości, do programowania w językach C++ czy Turbo Pascal. Możliwość prostego sterowania obiektami w języku ActionScript, połączona z efektownymi możliwościami ich wizualizacji, daje szansę inspirowania wiedzą podczas omawiania podstawowych algorytmów. Finalnie przyszli programiści stając przed rzeczywistymi wymaganiami klientów, możliwościami takiej czy innej technologii, a w końcu kodem źródłowym aplikacji, dysponować będą elastycznym podejściem w rozwiązywaniu problemów i ich wizualizacji, co ważne jest zwłaszcza w pracy zespołowej.Pobrania
Opublikowane
2011-12-15
Jak cytować
KISIEL, P. (2011). Aplikacje interakcyjne Technologii Flash w Action Script 2.0
jako wprowadzenie do programowania obiektowego
i strukturalnego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 4(2), 209–214. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7011
Numer
Dział
MULTIMEDIALNE OPRACOWANIA DYDAKTYCZNE
Licencja
Prawa autorskie (c) 2011 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.