Edukacja przygotowująca do etycznych usług turystycznych

Autor

  • Vlado GALIČIĆ University of Rijeka, Croatia
  • Juraj PLENKOVIĆ University of Rijeka, Croatia

Słowa kluczowe:

edukacja, etyka turysty, etyka biznesu, zarządzanie

Abstrakt

Znaczenie etyki ogólnej jest zbieżne z dążeniem do większej władzy ludzi i ich zdolności, tak aby można było opanować różne rodzaje technologii. Etyka ogólna obejmuje pewną liczbę dyscyplin specyficznych, wśród których ostatnio pojawiła się etyka biznesu. Etyka biznesu staje się coraz bardziej ważna w teorii i ćwiczą się w optymalizowaniu ludzkich działań. Bazuje na założeniach etyki ogólnej, etyki biznesu i reguluje ludzką działalność, szczególnie w zakresie produkowania dóbr dla użytku publicznego. Punktem wyjścia dla etyki biznesu były obawy przed działaniami powodującymi szkody dla innych w wyniku pomnażania dochodów i zysku, powiększając bogactwo. Mottem etyki biznesu jest „w biznesie w zasadzie nikt nie przegrywa, ale każdy wygrywa”. W turystyce etyka biznesu coraz więcej zyskuje na sile jako droga ratująca przed upadkiem (namacalnym i nieuchwytnym) służbowej jakości, zmniejsza liczbę oszukanych turystów i hamuje inne deformacje etycznego postępowania pod zasadą: nie rób innym tego, czego nie chciałbyś, aby inni robili dla ciebie. Ponieważ rozwijający się rynek może doprowadzić do różnych deformacji, szczególnie w sferze moralności i relacji interpersonalnych, to zadaniem etyki biznesu jest podnoszenie świadomość faktu, że w dłuższym czasie sukces nie może zostać osiągnięty przez rozbijanie podstawowych zasad moralnych. Cele tego artykułu skupiają się na potrzebie ulepszania całego procesu edukacyjnego w sferze etyki biznesu, ze specjalnym naciskiem na turystykę jako przemysł czasu wolnego i przemysł, którego skutki stanowią podstawę bezpieczeństwa ekonomicznego wielu krajów.

Opublikowane

2010-06-30

Jak cytować

GALIČIĆ, V., & PLENKOVIĆ, J. (2010). Edukacja przygotowująca do etycznych usług turystycznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 1(1), 139–150. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7127