Na granicy degeneracji i poprawy: od zdezintegrowanych fragmentarycznych pojęć do wiedzy całościowej
Słowa kluczowe:
świadomość, ekologia, tożsamość, iluzja, stereotyp, pomysł, wiedzaAbstrakt
Główny kierunek rozważań w artykule skoncentrowany jest na konceptualizowaniu idei całościowego spostrzegania człowieka w ramach wyróżnionego przedmiotu studiów: „świadomość ekologiczna”. Współczesny człowiek potrzebuje usuwania nadmiernej informacji ze swojej świadomości, która była obecna w formie stereotypów oraz dogmatów i zamieniania jej na usystematyzowane i zoptymalizowane spostrzeganie całej złożoności świata. W przeciwnym razie człowiek jest zagrożony degradacją do poziomu niewolnika osobistych iluzji lub bycia „figurą socjalną”.Pobrania
Opublikowane
2010-06-30
Jak cytować
KALUGA, V. (2010). Na granicy degeneracji i poprawy: od zdezintegrowanych fragmentarycznych pojęć do wiedzy całościowej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 1(1), 303–309. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7152
Numer
Dział
EDUKACJA EKOLOGICZNA I REGIONALNA
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.