Na granicy degeneracji i poprawy: od zdezintegrowanych fragmentarycznych pojęć do wiedzy całościowej

Autor

  • Volodymyr KALUGA

DOI:

https://doi.org/2080-9069

Słowa kluczowe:

świadomość, ekologia, tożsamość, iluzja, stereotyp, pomysł, wiedza

Abstrakt

Główny kierunek rozważań w artykule skoncentrowany jest na konceptualizowaniu idei całościowego spostrzegania człowieka w ramach wyróżnionego przedmiotu studiów: „świadomość ekologiczna”. Współczesny człowiek potrzebuje usuwania nadmiernej informacji ze swojej świadomości, która była obecna w formie stereotypów oraz dogmatów i zamieniania jej na usystematyzowane i zoptymalizowane spostrzeganie całej złożoności świata. W przeciwnym razie człowiek jest zagrożony degradacją do poziomu niewolnika osobistych iluzji lub bycia „figurą socjalną”.

Opublikowane

2010-06-30

Jak cytować

KALUGA, V. (2010). Na granicy degeneracji i poprawy: od zdezintegrowanych fragmentarycznych pojęć do wiedzy całościowej. Journal of Education, Technology and Computer Science, (1), 303–309. https://doi.org/2080-9069

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION