Peer Mediations – Education Aimed at Amicable Solution of Conflicts Between Students
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.38Keywords:
conflict, school, mediation, peer mediationAbstract
Szkoła to miejsce, w którym dochodzi do wielu nieprozumień, sporów i konfliktów między uczniami, często rozwiązywanych za pomocą agresji i przemocy fizycznej. Jednym z narzędzi, które może być przydatne w rozwiązywaniu tego typu problemów, są mediacje rówieśnicze. W ich trakcie bezstronny i neutralny mediator, którym jest odpowiednio przeszkolony uczeń, pomaga swoim szkolnym kolegom w wypracowaniu wzajemnie korzystnego porozumienia. Mediacje rówieśnicze stają się szansą na odejście od konfrontacyjnego stylu rozwiązywania konfliktów, opartego na rywalizacji i jednostronnej wygranej na rzecz dialogu i współdziałania obu stron w poszukiwaniu rozwiązania, w którym jest dwóch zwycięzców. Tego typu podejście do konflik-tów to praktyczna lekcja rozwijania umiejętności komunikacyjnych i współpracy w grupie, bazu-jąca na pomysłowości młodych ludzi w poszukiwaniu sposobów rozwiązania sporu bez użycia przemocy. Uczy odpowiedzialności za własne postępowanie oraz kształtuje postawę szacunku wobec drugiego człowieka i otwartości na jego potrzeby.Downloads
Published
2018-03-30
How to Cite
URBAŃSKA, M. (2018). Peer Mediations – Education Aimed at Amicable Solution of Conflicts Between Students. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 286–290. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.38
Issue
Section
PROBLEMS OF PRESCHOOL EDUCATION
License
Copyright (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.