Nauka przez doświadczenie – współpraca z przemysłem jako element edukacji

Autor

  • Łukasz JELEŃ Politechnika Wrocławska, Polska
  • Aleksander KRZYŚ Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Polska
  • Krzysztof PIECZARKA Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Polska

Słowa kluczowe:

projekt zespołowy, współpraca z przemysłem, Konferencja Projektów Zespołowych

Abstrakt

Artykuł opisuje współpracę uczelni wyższej z sektorem przedsiębiorstw w celu umożliwienia studentom pozyskania bardziej wyspecjalizowanej wiedzy i umiejętności niezbędnych przy realizacji projektów zespołowych. Autorzy pokazują na przykładzie zajęć, w jaki sposób taka współpraca przebiega i jaki jest wkład przedsiębiorstwa w proces edukacji. Do tej pory słyszało się, że studenci przychodzący do pracy mieli bardzo rozległą wiedzę teoretyczną, ale nie praktyczną. Przedstawiony w artykule przykład pokazuje, w jaki sposób firmy są w stanie pomóc w procesie kształcenia po to, aby ten dysonans między wiedzą praktyczną a teoretyczną został zminimalizowany.

Pobrania

Opublikowane

2015-03-30

Jak cytować

JELEŃ, Łukasz, KRZYŚ, A., & PIECZARKA, K. (2015). Nauka przez doświadczenie – współpraca z przemysłem jako element edukacji. Journal of Education, Technology and Computer Science, 11(1), 142–146. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6537

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ