Atrakcje szklanego ekranu versus „podwórko z trzepakami”

Autor

  • MAREK SIWICKI Doktor, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Wydział Nauk Pedagogicznych, Zakład Edukacji Medialnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.18

Słowa kluczowe:

podwórko komputerowe, podwórko z trzepakami, dzieciństwo, internet, globalizacja

Abstrakt

„Podwórko komputerowe” – pokój dziecka ze sprzętem podłączonym do sieci i rzeczywistości wirtualnej – jest przestrzenią bardzo wąską w sensie fizycznym. „Podwórko z trzepakami” – tradycyjne, zwykle – jest rzeczywistością realną; to miejsce interakcji dziecka z rówieśnikami i dorosłymi zamieszkujących okoliczne bloki czy domy. Jest wiele argumentów za celowością refleksji nad korzyściami płynącymi z renesansu tradycyjnych podwórek oraz swoistej adaptacji ich zalet na grunt nowych podwórek – z placami zabaw, grodzonych w przestrzeni między blokami oraz tych globalnych w pokoju dziecka. Odczuwa się niedobór naukowego namysłu nad kwestią podwórka jako prymarnego elementu dzieciństwa.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

SIWICKI, M. (2018). Atrakcje szklanego ekranu versus „podwórko z trzepakami”. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 135–142. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.18

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO