Atrakcje szklanego ekranu versus „podwórko z trzepakami”
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.18Słowa kluczowe:
podwórko komputerowe, podwórko z trzepakami, dzieciństwo, internet, globalizacjaAbstrakt
„Podwórko komputerowe” – pokój dziecka ze sprzętem podłączonym do sieci i rzeczywistości wirtualnej – jest przestrzenią bardzo wąską w sensie fizycznym. „Podwórko z trzepakami” – tradycyjne, zwykle – jest rzeczywistością realną; to miejsce interakcji dziecka z rówieśnikami i dorosłymi zamieszkujących okoliczne bloki czy domy. Jest wiele argumentów za celowością refleksji nad korzyściami płynącymi z renesansu tradycyjnych podwórek oraz swoistej adaptacji ich zalet na grunt nowych podwórek – z placami zabaw, grodzonych w przestrzeni między blokami oraz tych globalnych w pokoju dziecka. Odczuwa się niedobór naukowego namysłu nad kwestią podwórka jako prymarnego elementu dzieciństwa.Pobrania
Opublikowane
2018-12-15
Jak cytować
SIWICKI, M. (2018). Atrakcje szklanego ekranu versus „podwórko z trzepakami”. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 135–142. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.18
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.