Tablica interaktywna w pracy współczesnego nauczyciela szkoły podstawowej

Autor

  • ANDRZEJ MAMROŁ Doktor, Uniwersytet Opolski, Wydział Nauk Społecznych, Instytut Studiów Edukacyjnych, Zakład Dydaktyki i Metodologii Badań Pedagogicznych, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.18

Słowa kluczowe:

przemiany procesu kształcenia, tablica interaktywna, kompetencje medialne nauczycieli

Abstrakt

W obliczu dynamicznych przeobrażeń społecznych oraz wyzwań, przed którymi stoi ludz-kość, a także przeobrażeń w mentalności i podejściu do życia współczesnych dzieci i młodzieży zmianie powinny ulec sposoby oddziaływania szkoły. Wychodząc tym zjawiskom naprzeciw, powinna ona w większym aniżeli dotąd stopniu wykorzystywać nowoczesne technologie eduka-cyjne. Duże możliwości w tym względzie daje np. tablica interaktywna. Odpowiednie jej zastoso-wanie podnosi efektywność pracy nauczyciela, a także zwiększa atrakcyjność zajęć, odpowiadając zapotrzebowaniu uczniów na konkretny rodzaj bodźców i aktywności. Tablica interaktywna staje się powoli codziennością szkoły, jednak istnieje ciągle wiele czynników, które ograniczają jej wykorzystanie.

Pobrania

Opublikowane

2018-03-30

Jak cytować

MAMROŁ, A. (2018). Tablica interaktywna w pracy współczesnego nauczyciela szkoły podstawowej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 144–153. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.18

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI INFORMATYCZNO-INFORMACYJNEJ