Nadmiarowość informacji ery społeczeństwa informacyjnego wyzwaniem dla nauczyciela

Autor

  • JAKUB CZOPEK Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki Medialnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.31

Słowa kluczowe:

jakość informacji, społeczeństwo informacyjne, nauczyciel, praktyka edukacyjna

Abstrakt

Zmiany w przestrzeni medialnej stawiają przed współczesnym nauczycielem szereg wyzwań. Jednym z nich jest dotarcie do informacji o wysokiej jakości w sytuacji zalewu informacji. Edukacja musi być oparta na aktualnej wiedzy, której przekazanie jest zadaniem nauczyciela. Jego wiedzę natomiast budują informacje pozyskiwane z różnych źródeł. Artykuł proponuje zestaw kryteriów, jakie powinny być wykorzystywane do określenia jakości informacji.

Opublikowane

2017-09-30

Jak cytować

CZOPEK, J. (2017). Nadmiarowość informacji ery społeczeństwa informacyjnego wyzwaniem dla nauczyciela. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 225–230. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.31

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION