Nowe technologie – nowy obraz dzieciństwa. Formy aktywności współczesnego dziecka w wieku przedszkolnym

Autor

  • EWA NIEROBA

Słowa kluczowe:

dziecko, formy aktywności, nowe technologie

Abstrakt

Artykuł podejmuje tematykę form aktywności współczesnego dziecka w kontekście przemian kulturowo-cywilizacyjnych oraz najnowszych ustaleń neurobiologii. Ukazano zagrożenia rozwojowe związane z nadmiernym oglądaniem telewizji i korzystaniem z urządzeń cyfrowych oraz uzasadniono konieczność wielopłaszczyznowych przemian w tej sferze. W artykule zamieszczono także opis i interpretację wyników badań własnych.

Opublikowane

2016-06-30

Jak cytować

NIEROBA, E. (2016). Nowe technologie – nowy obraz dzieciństwa. Formy aktywności współczesnego dziecka w wieku przedszkolnym. Journal of Education, Technology and Computer Science, 16(2), 159–168. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6320

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION