Konteksty spostrzegania wykorzystywane w optymalizacji procesu kształcenia
Słowa kluczowe:
spostrzeganie, kontekst, edukacja, osobowość, kultura, sytuacjaAbstrakt
Artykuł dotyczy roli kontekstu w spostrzeganiu. Ważnym uwarunkowaniem w spostrzeganiu jest kontekst. Jest on związany m.in. z takimi pojęciami, jak: osobowość, religia, kultura, edukacja, płeć itd. Problem jest godny uwagi dlatego, gdyż ludzie w swych rolach społecznych za pomocą spostrzegania podejmują stosowne decyzje. Dotyczy to decyzji zarówno w skali mikro-, jak i makrospołecznych. Decyzje w skali mikro z reguły dotyczą wyborów osobistych, natomiast w skali makro – społecznych. Zrozumienie, dlaczego w określonych warunkach ludzie w taki czy inny sposób spostrzegają rzeczywistość, może być kluczem w rozwiązywaniu ważnych problemów, w tym związanych z optymalizacją procesu kształcenia.Pobrania
Opublikowane
2015-06-30
Jak cytować
NIEWIADOMSKI, K., NIEROBA, E., & ZAWŁOCKI, I. (2015). Konteksty spostrzegania wykorzystywane w optymalizacji
procesu kształcenia. Journal of Education, Technology and Computer Science, 12(2), 39–46. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6489
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.