Konteksty spostrzegania wykorzystywane w optymalizacji procesu kształcenia

Autor

  • Krzysztof NIEWIADOMSKI Politechnika Częstochowska, Polska
  • Ewa NIEROBA Politechnika Częstochowska, Polska
  • Ireneusz ZAWŁOCKI Politechnika Częstochowska, Polska

Słowa kluczowe:

spostrzeganie, kontekst, edukacja, osobowość, kultura, sytuacja

Abstrakt

Artykuł dotyczy roli kontekstu w spostrzeganiu. Ważnym uwarunkowaniem w spostrzeganiu jest kontekst. Jest on związany m.in. z takimi pojęciami, jak: osobowość, religia, kultura, edukacja, płeć itd. Problem jest godny uwagi dlatego, gdyż ludzie w swych rolach społecznych za pomocą spostrzegania podejmują stosowne decyzje. Dotyczy to decyzji zarówno w skali mikro-, jak i makrospołecznych. Decyzje w skali mikro z reguły dotyczą wyborów osobistych, natomiast w skali makro – społecznych. Zrozumienie, dlaczego w określonych warunkach ludzie w taki czy inny sposób spostrzegają rzeczywistość, może być kluczem w rozwiązywaniu ważnych problemów, w tym związanych z optymalizacją procesu kształcenia.

Pobrania

Opublikowane

2015-06-30

Jak cytować

NIEWIADOMSKI, K., NIEROBA, E., & ZAWŁOCKI, I. (2015). Konteksty spostrzegania wykorzystywane w optymalizacji procesu kształcenia. Journal of Education, Technology and Computer Science, 12(2), 39–46. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6489

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>