Komunikacja interpersonalna w procesie kształcenia akademickiego

Autor

  • KRZYSZTOF NIEWIADOMSKI Politechnika Częstochowska, Instytut Socjologii i Psychologii Zarządzania, Polska
  • IRENEUSZ ZAWŁOCKI Politechnika Częstochowska, Zakład Podstaw Konstrukcji Maszyn, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.27

Słowa kluczowe:

komunikacja, nauczyciel akademicki, student, skuteczność komunikacji

Abstrakt

W artykule poruszony został problem dotyczący komunikacji pomiędzy nauczycielami akademickimi a studentami. Powodem podjęcia tematu były rozmowy ze studentami, z których wynikało, iż ta komunikacja nie jest najlepsza. Podjęta została próba określenia, jakie czynniki wpływają na skuteczną komunikacje, a jakie ją zakłócają. Studenci uważają, że takie czynniki, jak wiek, płeć czy stopień naukowy nauczyciela, raczej nie wpływają na efektywność komunikacji. Na to, co przede wszystkim źle wpływa na komunikację w opinii studentów, ma wpływ, jak to okre-ślili, wywyższanie się, niezrozumiałość zajęć, zbyt ciche mówienie, spóźnianie się, brak odpowiedzi na maile, mała aktywność ze strony prowadzącego zajęcia oraz nadmierny stres na zajęciach. Artykuł może się przyczynić do lepszego zrozumienia oczekiwań studentów w zakresie komunikacji w procesie dydaktycznym.

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

NIEWIADOMSKI, K., & ZAWŁOCKI, I. (2017). Komunikacja interpersonalna w procesie kształcenia akademickiego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 20(2), 211–217. https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.27

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>