Komunikacja interpersonalna w procesie kształcenia akademickiego
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.27Słowa kluczowe:
komunikacja, nauczyciel akademicki, student, skuteczność komunikacjiAbstrakt
W artykule poruszony został problem dotyczący komunikacji pomiędzy nauczycielami akademickimi a studentami. Powodem podjęcia tematu były rozmowy ze studentami, z których wynikało, iż ta komunikacja nie jest najlepsza. Podjęta została próba określenia, jakie czynniki wpływają na skuteczną komunikacje, a jakie ją zakłócają. Studenci uważają, że takie czynniki, jak wiek, płeć czy stopień naukowy nauczyciela, raczej nie wpływają na efektywność komunikacji. Na to, co przede wszystkim źle wpływa na komunikację w opinii studentów, ma wpływ, jak to okre-ślili, wywyższanie się, niezrozumiałość zajęć, zbyt ciche mówienie, spóźnianie się, brak odpowiedzi na maile, mała aktywność ze strony prowadzącego zajęcia oraz nadmierny stres na zajęciach. Artykuł może się przyczynić do lepszego zrozumienia oczekiwań studentów w zakresie komunikacji w procesie dydaktycznym.Pobrania
Opublikowane
2017-03-30
Jak cytować
NIEWIADOMSKI, K., & ZAWŁOCKI, I. (2017). Komunikacja interpersonalna w procesie kształcenia akademickiego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 20(2), 211–216. https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.27
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.