Preferowane modele kształcenia zawodowego w średnim i wyższym szkolnictwie w Polsce
Słowa kluczowe:
gospodarka, wiedza, rozwój, kapitał społeczny, idea, kształcenie ustawiczne, kształcenie permanentne, edukacja, ekonomia, społeczeństwoAbstrakt
W artykule dokonano krótkiej oceny polskiego systemu edukacji po 25 latach jego permanentnego reformowania, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia zawodowego. Na tym tle przedstawiono proponowane kierunki zmian w edukacji zawodowej na poziomie średnim i wyższym mające na celu zintegrowanie jej z podmiotami rynku pracy. Preferowane modele kształcenia zawodowego pozwalające na dostosowanie systemu edukacji do wymogów dynamicznego rynku pracy to przede wszystkim kształcenie dualne i kształcenie modułowe, reforma systemu edukacji, dualny system kształcenia, kształcenie modułowe, praktyki zawodowe.Pobrania
Opublikowane
2015-03-30
Jak cytować
ZAWŁOCKI, I., NIEROBA, E., & NIEWIADOMSKI, K. (2015). Preferowane modele kształcenia zawodowego w średnim
i wyższym szkolnictwie w Polsce. Journal of Education, Technology and Computer Science, 11(1), 136–141. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6536
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.