Starcie paradygmatów technologii informacyjnych i komunikacji interpersonalnej bezpośredniej wyzwaniem dla człowieczeństwa, społeczeństwa i edukacji

Autor

  • Janusz MIĄSO Uniwersytet Rzeszowski, Polska

Słowa kluczowe:

technologie informacyjne, komunikacja interpersonalna bezpośrednia, edukacja medialna

Abstrakt

Starcie paradygmatów technologii informacyjnych i komunikacji interpersonalnej bezpośredniej jako wyzwanie dla człowieka, społeczeństwa i edukacji to zaproszenie przez autora do wnikliwych badań nad niebezpiecznym trendem przesuwania się aktywności człowieka z realnych kontaktów kulturowych, społecznych i edukacyjnych w relacje zapośredniczone za pomocą nowych mediów, które niesamowicie absorbują (ok. 10 godzin i 45 minut dziennie) i często niestety uwodzą korzystającego w wirtualny świat, gdzie niebezpieczeństw nie brakuje (medioholizmy). Esencja jawi się w stwierdzeniu, iż superważne jest to, co wnosimy w wirtualny świat. Jeśli wnosimy bogate człowieczeństwo obdarzone miłością i dobrym wychowaniem rodzicielskim i szkolnym, które się dokonuje przez realną komunikację interpersonalną, to ten potencjał dzięki mediom pomnażamy i media nie są zagrożeniem, ale szansą, ale jeśli wnosimy deficyty, to te jeszcze się powiększają i czynią spustoszenie w osobowości. Artykuł jest gorącą prośbą do rodziców i nauczycieli oraz wszystkich zatroskanych o człowieczeństwo o realną komunikację interpersonalną bezpośrednią, która jest zdaniem autora kluczem do lepszego człowieczeństwa i społeczeństwa także zmediatyzowanego.

Pobrania

Opublikowane

2015-09-30

Jak cytować

MIĄSO, J. (2015). Starcie paradygmatów technologii informacyjnych i komunikacji interpersonalnej bezpośredniej wyzwaniem dla człowieczeństwa, społeczeństwa i edukacji. Journal of Education, Technology and Computer Science, 13(3), 47–54. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6434

Numer

Dział

EDUKACJA INFORMATYCZNA I INFORMACYJNA