Matematyka dla uczniów szkół zawodowych – co to znaczy? (podejście teoretyczne)
Słowa kluczowe:
matematyka w szkołach zawodowych, kompetencje kluczowe, umiejętności hybrydowe, dyskurs wertykalny, dyskurs horyzontalny.Abstrakt
Badania wskazują potrzebę rozwijania u uczniów szkół zawodowych kompetencji hybrydowych dotyczących z jednej strony wiedzy teoretycznej (wymiar wertykalny), a z drugiej – matematyki praktycznej (wymiar horyzontalny). Propozycje dydaktyczne powinny wychodzić od problemów praktycznych. W artykule podane zostały pewne założenia teoretyczne dotyczące matematyki dla szkół zawodowych oraz został omówiony przykład propozycji zadaniowej.Pobrania
Opublikowane
2015-03-30
Jak cytować
SWOBODA, E. (2015). Matematyka dla uczniów szkół zawodowych – co to znaczy? (podejście teoretyczne). Journal of Education, Technology and Computer Science, 11(1), 210–215. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6548
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.