Matematyka dla uczniów szkół zawodowych – co to znaczy? (podejście teoretyczne)

Autor

  • Ewa SWOBODA Uniwersytet Rzeszowski, Polska

Słowa kluczowe:

matematyka w szkołach zawodowych, kompetencje kluczowe, umiejętności hybrydowe, dyskurs wertykalny, dyskurs horyzontalny.

Abstrakt

Badania wskazują potrzebę rozwijania u uczniów szkół zawodowych kompetencji hybrydowych dotyczących z jednej strony wiedzy teoretycznej (wymiar wertykalny), a z drugiej – matematyki praktycznej (wymiar horyzontalny). Propozycje dydaktyczne powinny wychodzić od problemów praktycznych. W artykule podane zostały pewne założenia teoretyczne dotyczące matematyki dla szkół zawodowych oraz został omówiony przykład propozycji zadaniowej.

Pobrania

Opublikowane

2015-03-30

Jak cytować

SWOBODA, E. (2015). Matematyka dla uczniów szkół zawodowych – co to znaczy? (podejście teoretyczne). Journal of Education, Technology and Computer Science, 11(1), 210–215. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6548

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ