Jakim językiem o rodzinie mówi współczesna młodzież?

Autor

  • Beata Romanek

Słowa kluczowe:

rodzina, przemiany w rodzinie, funkcje rodziny, wypracowanie, argument, język, błędy językowe

Abstrakt

Prezentowane rozważania można podzielić na dwie części. Pierwsza jest poświęcona przemianom, jakie zaszły w funkcjonowaniu rodziny na przestrzeni ostatnich lat. Odnosi się do zmian w strukturze rodziny, innych sposobów realizacji podstawowych funkcji tej jednostki społecznej. Następnie zostały zaprezentowane wyniki analizy wypracowań uczniowskich na temat rodziny i jej postrzegania przez współczesne nastolatki. Analizie poddano nie tylko argumenty i przykłady do nich, ale także język wypracowań.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Adamski F., Rodzina. Wymiar społeczno-kulturowy, Kraków 2002.

Adamski F. (red.), Wychowanie w rodzinie, Kraków 2010.

Izdebska J., Dziecko w rodzinie u progu XXI wieku. Niepokoje i nadzieje, Białystok 2000.

Janke A.W. (red.), Pedagogika rodziny na progu XXI wieku. Rozwój, przedmiot, obszary refleksji i badań, Toruń 2004.

Kawula S., Brągiel J., Janke A.W., Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki, Toruń 2009.

Tyszka Z., Rodzina we współczesnym świecie, Poznań 2003.

Tyszka Z. (red. nauk.), Życie rodzinne – uwarunkowania makro- i mikrostrukturalne, Poznań 2003.

Pobrania

Opublikowane

2014-12-30

Jak cytować

Romanek, B. (2014). Jakim językiem o rodzinie mówi współczesna młodzież?. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 2, 100–107. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/kpe/article/view/11006

Numer

Dział

Rodzina i szkoła - wspólne obszary kształcenia, wychowania i opieki