Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
O czasopiśmie
Etyka publikacji
Recenzenci i procedura recenzowania
Streszczenia i artykuły - repozytorium UR
Aktualny numer
Archiwum
Zespół redakcyjny
Rada Naukowa
Przesyłanie tekstów
Pliki do pobrania
Kontakt
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 2 (2014): Myśl o wychowaniu. Teorie i zastosowania edukacyjne
Tom 2 (2014): Myśl o wychowaniu. Teorie i zastosowania edukacyjne
Opublikowane:
2014-12-30
Pełny numer
pdf
Wprowadzenie. Pierwsze doświadczenia i wnioski
Kazimierz Szmyd, Zofia Frączek
9-10
PDF
Aksjologiczne i społeczne obszary wychowania i rozwoju człowieka
Edukacja wobec zmiany antropologicznej i cywilizacyjnej – zagrożenia i szanse rozwoju
Kazimierz Szmyd, Hubert Sommer
13-30
PDF
Człowiek w społeczeństwie globalnym – wychowanie do wartości wciąż aktualne
Zofia Frączek
31-45
PDF
Aksjologiczne komponenty w profesjogramie nauczyciela na Ukrainie i w Polsce
Liudmyla Pelekh
46-59
PDF (English)
Szczególne cechy osobowości człowieka w perspektywie czasu z uwzględnieniem różnych systemów wartości
Michaił S. Janickij, Andrej W. Seryj, Jurii W. Pelekh
60-66
PDF (English)
Problem eutanazji jako jeden z dylematów bioetycznych w edukacji (Według wypowiedzi studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego)
Andrzej Garbarz
67-75
PDF
Rodzina i szkoła - wspólne obszary kształcenia, wychowania i opieki
Szkoła i myśl pedagogiczna w „ponowoczesności” – konteksty cywilizacyjne i społeczne
Jan Szmyd
79-91
PDF
System wartości w życiu rodziny
Sławomir Cudak
92-99
PDF
Jakim językiem o rodzinie mówi współczesna młodzież?
Beata Romanek
100-107
PDF
O dewaluacji znaczenia instytucji małżeństwa w społeczeństwie ponowoczesnym
Ewa Markowska
108-129
PDF
Zjawisko wagarowania wśród uczniów szkół gimnazjalnych – raport z badań
Małgorzata Papier
130-145
PDF
Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych
Psychologiczne korzyści wynikające z realizacji projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”
Małgorzata Marmola, Anna Wańczyk-Welc
149-164
PDF
Kierowanie klasą szkolną – kreowanie poczucia sprawstwa
Teresa Piątek
165-176
PDF
Dialogowe techniki wspomagania rozwoju mądrości
Dominik Borawski
177-190
PDF
Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych
Rozwój kompetencji indywidualnych i zawodowych nauczyciela akademickiego w perspektywie nowych wymagań edukacyjnych
Anna Englert-Bator, Anna Wołpiuk-Ochocińska
193-201
PDF
Funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce w opinii studentów
Barbara Skoczyńska-Prokopowicz
202-219
PDF
Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej
Małgorzata Stec
220-229
PDF
Wyższe Kursy dla Kobiet – początki kształcenia uniwersyteckiego kobiet w Polsce
Magda Urbańska
230-239
PDF
Aby stać się „refleksyjnym profesjonalistą”: interaktywny model pracy ze studentami studiów magisterskich nad pedagogicznymi refleksjami
Diventare un „professionista riflessivo”: sperimentazione di un modello di riflessione pedagogica condivisa con studenti di corsi master
Monica Salassa
240-249
PDF (Italiano)
Edukacyjne praktyki na uniwersytecie. Badania studentów studiów magisterskich dla nauczycieli na uniwersytecie w Saragossie
Rebeca Soler Costa
250-261
PDF (English)
Rola uniwersytetu i szkoły wyższej w przybliżaniu koncepcji kształcenia i zastosowania w praktyce misji administracji świadczącej i samorządności obywatelskiej
Rolle der Universitäten und Hochschulen in der Entwicklung eines Leitbildes in Praxis und Ausbildung Bürgernahe Verwaltung und Bürgerkommune
Jürgen Hartwig
262-283
PDF (Deutsch)
Etyka polityczna w perspektywie odpowiedzialności globalnej
Martina Cichá
284-293
PDF
Zgłoś tekst
Zgłoś tekst
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Język / Language
English
Język Polski
pobierz