Psychologiczne korzyści wynikające z realizacji projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”

Autor

  • Małgorzata Marmola
  • Anna Wańczyk-Welc

Słowa kluczowe:

zdolności, inteligencja, edukacja

Abstrakt

W niniejszym artykule prezentujemy badania dotyczące psychologicznych korzyści płynących z realizacji programu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”, realizowanego w szkołach, szczególnie w zakresie świadomości potrzeb edukacyjnych i zdolności uczniów wśród ich rodziców.

Przeprowadzone badania pozwalają na sformułowanie wniosku, że realizacja projektu skutkuje większą świadomością potrzeb i zdolności dzieci wśród rodziców oraz że w klasach realizujących projekt rodzice dostrzegają więcej zmian dotyczących poziomu empatii, asertywności, otwartości i inicjatywy u swoich dzieci niż w klasach, które nie realizowały projektu. Rodzice ci mają także większą wiedzę na temat rozwoju inteligencji i zdolności u dzieci.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Faliszewska J., Teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w edukacji wczesnoszkolnej, „Życie Szkoły” 2007, nr 8, s. 45–48.

Gardner H., Inteligencje wielorakie. Nowe horyzonty w teorii i praktyce, tłum. A. Jankowski, Warszawa 2009.

Gardner H., Kornhaber M., Wake W., Inteligencja: wielorakie perspektywy, tłum. M. Groborz, M. Śmieja, Warszawa 2001.

Piaget J., Studia z psychologii dziecka, Warszawa 1966.

Rose C., Wspaniałe dzieciństwo. Jak rozwinąć inteligencję dziecka?, tłum. K. Lotkowska, Transfer Learning Solutions, 2009.

Rose C., Dryden G., Jak wspierać rozwój dziecka? Zabawy fundamentalne. Płyta na DVD, tłum. K. Lotkowska, Transfer Learning Solutions, 2009.

Rose C., Dryden G., Zabawy fundamentalne. Zabawa jest nauką. Przewodnik CD, tłum. K. Lotkowska, Transfer Learning Solutions, 2009.

Rose C., Lotkowska K., Zabawy fundamentalne dla przedszkoli. Przewodnik dla rodziców, Transfer Learning Solutions.

Suświłło M., Inteligencje wielorakie w nowoczesnym kształceniu, Olsztyn 2004.

www.zabawyfundamentalne.pl

Vasta R., Haith M.M., Miller S.A., Psychologia dziecka, Warszawa 1995.

Pobrania

Opublikowane

2014-12-30

Jak cytować

Marmola, M., & Wańczyk-Welc, A. (2014). Psychologiczne korzyści wynikające z realizacji projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 2, 149–164. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/kpe/article/view/11009

Numer

Dział

Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych