Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
O czasopiśmie
Etyka publikacji
Recenzenci i procedura recenzowania
Aktualny numer
Archiwum
Zespół redakcyjny
Rada Naukowa
Przesyłanie tekstów
Ogłoszenia
Pliki do pobrania
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 16 - 17 (2025)
Tom 16 - 17 (2025)
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2025
Opublikowane:
2025-12-15
Pełny numer
PDF
Wprowadzenie
Agnieszka Długosz
9-11
PDF
Historyczne źródła, ciągłość i zmiana myśli edukacyjnej
Szkolnictwo średnie w Galicji w latach 1772–1918 – wybrane zagadnienia
Roman Pelczar
15-25
PDF
Zespoły szkół średnich w Galicji w drugiej połowie XIX i na początku XX wieku
Tadeusz Ochenduszko
26-38
PDF
Meandry zarządzania zmianą w polskiej edukacji: przypadek gimnazjów
Stanisława Jung-Konstanty
39-54
PDF
Muzeum pamięci – rzecz o wojnie i pokoju
Grzegorz Żuk
55-64
PDF
Rodzina i szkoła - wspólne obszary kształcenia, wychowania i opieki
Wspólna nauka w domu w nowej rzeczywistości społecznej i edukacyjnej
Gabriel Radko
67-77
PDF
Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole ogólnodostępnej –trudności i możliwości wsparcia. Wyniki badań własnych
Stanisława Nazaruk, Helena Konowaluk-Nikitin, Paulina Kisiel, Ada Szarzyńska
78-90
PDF
Aktywność kulturalna dzieci i młodzieży elementem przeciwdziałającym zachowaniom ryzykownym
Marek Paluch, Radosław Malikowski
91-99
PDF
Centra nauki jako środowiska sprzyjające rozwojowi kultury czasu wolnego dziecka na pierwszym etapie edukacyjnym. Studium przypadku
Kinga Lisowska
100-109
PDF
Znaczenie lokalnych instytucji wspierających rozwój zawodowy nauczycieli dla efektywności systemu edukacji
Anna Baracz
110-122
PDF
Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych
Kultura aksjologiczna jako fundamentalny cel współczesnej edukacji
Andrii Matviichuk, Yurii Pelekh
125-137
PDF (English)
Integracja myślenia i mówienia w nauczaniu języków obcych: model spiralny
Olena I. Vovk
138-151
PDF (English)
Odporność psychiczna dzieci i młodzieży w kontekście sukcesów edukacyjnych
Janusz Zieliński
152-166
PDF (English)
Wybrane aspekty diagnozy zaburzeń okresu adolescencji u młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w kontekście pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Bogumiła Bobik
167-179
PDF
Występujące u dzieci trudności z koncentracją uwagi w teorii i praktyce edukacyjnej
Natalia Ubik-Nikiel
180-189
PDF
Rola komunikacji w relacjach rówieśniczych młodzieży
Monika Kapuścińska
190-204
PDF
Skuteczność w opinii badanych studentów rzeszowskich uczelni według płci
Zbigniew Chodkowski
205-213
PDF
Arteterapia jako forma pomocy w radzeniu sobie z lękiem w resocjalizacji osób pozbawionych wolności
Ewelina Okoniewska, Daria Rębiś
214-226
PDF
Człowiek wobec aktualnych przemian społeczno-kulturowych
Globalny świat, globalna dezinformacja i fragmentaryzacja rzeczywistości – konieczność edukacji glokalnej (inspiracja Franciszka)
Janusz Miąso
229-241
PDF
Współczesne pokolenia w kontekście stereotypów
Grzegorz Polański
242-252
PDF
Postawy wobec języka młodych ludzi w Polsce i jego społeczne postrzeganie w wybranych aspektach – przyczynek do refleksji
Bartłomiej Kozioł
253-260
PDF
Perfekcjonizm jako idea inspirująca do przemian
Agnieszka Drewniak
261-273
PDF
Patriotyzm religijno-kulturowy pokolenia 60-latków na Podkarpaciu
Barbara Lulek
274-287
PDF (English)
Podmioty ekonomii społecznej jako organizacje wspomagające budowanie kapitału społecznego w procesie wychowawczym
Grzegorz K. Sudoł
288-301
PDF
Recenzje i komunikaty
Recenzja książki Kariny Gamoń: Emocje i uczucia do przeżucia, wyd. bookplan.pl, Wodzisław Śląski 2024, 82 ss.
Zofia Frączek
305-306
PDF
V Jubileuszowa Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Edukacja wobec wyzwań i zadań współczesności i przyszłości. Współpraca ponad granicami – edukacja mostem do globalnych rozwiązań”
Agnieszka Długosz
307-311
PDF
Zgłoś tekst
Zgłoś tekst
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Język / Language
English
Język Polski
pobierz