Motywacja młodzieży w zakresie wyboru kierunku studiów w świetle zmiennej – płeć
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.17Słowa kluczowe:
zdolności, edukacja, motywacja, praca, płećAbstrakt
Motywacja jest czynnikiem wpływającym na aktywność człowieka od jego najmłodszych lat poprzez całą dorosłość. Uwidacznia się to w trzech najważniejszych obszarach, tj.: zabawy, edukacji i pracy. Sfery te łączą się ze sobą w różnych proporcjach i zależą one od wielu czynników związanych ze środowiskiem życia i zainteresowaniami jednostki. Do tych najważniejszych należą: opieka, wychowanie, edukacja, otoczenie rodziny, atmosfera rodzinna, uwarunkowania społeczne, ekonomiczne, zdrowie i inne. Czynniki te kształtują u dziecka postrzeganie świata, a także wpływają na jednostkę w zakresie podejmowania ważnych decyzji, do których należy m.in. wybór kierunku studiów. Środowisko ludzi, obiektów, miejsce życia implikują motywy zachowania się człowieka, które przekładają się na jego aspiracje życiowe.Pobrania
Opublikowane
2020-12-15
Jak cytować
Chodkowski, Z. (2020). Motywacja młodzieży w zakresie wyboru kierunku studiów w świetle zmiennej – płeć. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 8, 225–243. https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.17
Numer
Dział
Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.