Motywacja młodzieży w zakresie wyboru kierunku studiów w świetle zmiennej – płeć

Autor

  • Zbigniew Chodkowski Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.17

Słowa kluczowe:

zdolności, edukacja, motywacja, praca, płeć

Abstrakt

Motywacja jest czynnikiem wpływającym na aktywność człowieka od jego najmłodszych lat poprzez całą dorosłość. Uwidacznia się to w trzech najważniejszych obszarach, tj.: zabawy, edukacji i pracy. Sfery te łączą się ze sobą w różnych proporcjach i zależą one od wielu czynników związanych ze środowiskiem życia i zainteresowaniami jednostki. Do tych najważniejszych należą: opieka, wychowanie, edukacja, otoczenie rodziny, atmosfera rodzinna, uwarunkowania społeczne, ekonomiczne, zdrowie i inne. Czynniki te kształtują u dziecka postrzeganie świata, a także wpływają na jednostkę w zakresie podejmowania ważnych decyzji, do których należy m.in. wybór kierunku studiów. Środowisko ludzi, obiektów, miejsce życia implikują motywy zachowania się człowieka, które przekładają się na jego aspiracje życiowe.

Pobrania

Opublikowane

2020-12-15

Jak cytować

Chodkowski, Z. (2020). Motywacja młodzieży w zakresie wyboru kierunku studiów w świetle zmiennej – płeć. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 8, 225–243. https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.17

Numer

Dział

Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych