Motywacja a proces uczenia się
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.9Słowa kluczowe:
człowiek, motywacja, teorie uczenia się, edukacja.Abstrakt
Motywacja jest siłą napędową dla człowieka w zakresie osiągania jakichkolwiek sukcesów w edukacji, a to oznacza, że motywy towarzyszą uczeniu i wywierają wpływ na efekty kształcenia. Autor przybliża teoretyczne rozważania na temat motywacji i procesu uczenia się człowieka. Pierwsza część artykułu koncentruje się na charakterystyce i rodzajach uczenia się. Następnie przedstawione są najważniejsze teorie uczenia się, natomiast druga część artykułu skupia się na wyjaśnieniu motywacji, a w dalszej kolejności przedstawia różne teorie motywacji. Ostatnia część poświęcona jest tym czynnikom, które zakłócają, a nawet mogą zagrażać prawidłowej motywacji.Pobrania
Opublikowane
2019-12-15
Jak cytować
Chodkowski, Z. (2019). Motywacja a proces uczenia się. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 7, 137–150. https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.9
Numer
Dział
Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.