Motywacja a proces uczenia się

Autor

  • Zbigniew Chodkowski Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.9

Słowa kluczowe:

człowiek, motywacja, teorie uczenia się, edukacja.

Abstrakt

Motywacja jest siłą napędową dla człowieka w zakresie osiągania jakichkolwiek sukcesów w edukacji, a to oznacza, że motywy towarzyszą uczeniu i wywierają wpływ na efekty kształcenia. Autor przybliża teoretyczne rozważania na temat motywacji i procesu uczenia się człowieka. Pierwsza część artykułu koncentruje się na charakterystyce i rodzajach uczenia się. Następnie przedstawione są najważniejsze teorie uczenia się, natomiast druga część artykułu skupia się na wyjaśnieniu motywacji, a w dalszej kolejności przedstawia różne teorie motywacji. Ostatnia część poświęcona jest tym czynnikom, które zakłócają, a nawet mogą zagrażać prawidłowej motywacji.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Chodkowski, Z. (2019). Motywacja a proces uczenia się. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 7, 137–150. https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.9

Numer

Dział

Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych