Motywacja młodzieży w zakresie wyboru kierunku studiów w świetle zmiennej – płeć
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.17Słowa kluczowe:
zdolności, edukacja, motywacja, praca, płećAbstrakt
Motywacja jest czynnikiem wpływającym na aktywność człowieka od jego najmłodszych lat poprzez całą dorosłość. Uwidacznia się to w trzech najważniejszych obszarach, tj.: zabawy, edukacji i pracy. Sfery te łączą się ze sobą w różnych proporcjach i zależą one od wielu czynników związanych ze środowiskiem życia i zainteresowaniami jednostki. Do tych najważniejszych należą: opieka, wychowanie, edukacja, otoczenie rodziny, atmosfera rodzinna, uwarunkowania społeczne, ekonomiczne, zdrowie i inne. Czynniki te kształtują u dziecka postrzeganie świata, a także wpływają na jednostkę w zakresie podejmowania ważnych decyzji, do których należy m.in. wybór kierunku studiów. Środowisko ludzi, obiektów, miejsce życia implikują motywy zachowania się człowieka, które przekładają się na jego aspiracje życiowe.Downloads
Download data is not yet available.
Pobrania
Opublikowane
2020-12-15
Jak cytować
Chodkowski, Z. (2020). Motywacja młodzieży w zakresie wyboru kierunku studiów w świetle zmiennej – płeć. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 8, 225–243. https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.17
Numer
Dział
Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.