Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej

Autor

  • Małgorzata Stec

Słowa kluczowe:

szkolnictwo wyższe, młodzież studencka, proces boloński

Abstrakt

W artykule przeprowadzono badanie opinii studentów na temat procesu kształcenia. Przebadano ponad 150 studentów. Ocenie poddano motywy studiowania, programy kształcenia, kadrę akademicką, system szkolnictwa czy znajomość systemu bolońskiego. Z badań wynika, że w Polsce warto mieć wyższe wykształcenie, pomaga ono znaleźć pracę, ale system kształcenia jest niedostosowany do potrzeb rynku pracy. W programach kształcenia powinno być więcej godzin przeznaczonych na naukę języków obcych oraz przedmioty kierunkowe. Ważne są umiejętności pedagogiczne nauczycieli akademickich. Studenci nie potrafią jednoznacznie ocenić, czy polskie uczelnie kształcą lepiej niż zagraniczne, w większości nie posiadają dobrej orientacji w założeniach procesu bolońskiego.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Czerwieńska E., Jakość kształcenia w szkole wyższej – perspektywy rozwoju w UE, „Colloquium Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych”, R. II/2010, s. 95–96.

Kraśniewski A., Proces boloński. Dokąd zmierza europejskie szkolnictwo wyższe, Warszawa 2006.

http://www.nauka.gov.pl

Pobrania

Opublikowane

2014-12-30

Jak cytować

Stec, M. (2014). Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 2, 220–229. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/kpe/article/view/11014

Numer

Dział

Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych