Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej
Słowa kluczowe:
szkolnictwo wyższe, młodzież studencka, proces bolońskiAbstrakt
W artykule przeprowadzono badanie opinii studentów na temat procesu kształcenia. Przebadano ponad 150 studentów. Ocenie poddano motywy studiowania, programy kształcenia, kadrę akademicką, system szkolnictwa czy znajomość systemu bolońskiego. Z badań wynika, że w Polsce warto mieć wyższe wykształcenie, pomaga ono znaleźć pracę, ale system kształcenia jest niedostosowany do potrzeb rynku pracy. W programach kształcenia powinno być więcej godzin przeznaczonych na naukę języków obcych oraz przedmioty kierunkowe. Ważne są umiejętności pedagogiczne nauczycieli akademickich. Studenci nie potrafią jednoznacznie ocenić, czy polskie uczelnie kształcą lepiej niż zagraniczne, w większości nie posiadają dobrej orientacji w założeniach procesu bolońskiego.
Downloads
Bibliografia
Czerwieńska E., Jakość kształcenia w szkole wyższej – perspektywy rozwoju w UE, „Colloquium Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych”, R. II/2010, s. 95–96.
Kraśniewski A., Proces boloński. Dokąd zmierza europejskie szkolnictwo wyższe, Warszawa 2006.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2014 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.