Edukacyjne praktyki na uniwersytecie. Badania studentów studiów magisterskich dla nauczycieli na uniwersytecie w Saragossie

Autor

  • Rebeca Soler Costa

Słowa kluczowe:

badania, ewaluacja, umiejętności, procesy innowacji, uczenie się studentów

Abstrakt

Wprowadzenie na uniwersytecie uzupełniających studiów magisterskich przyniosło znaczny wzrost zainteresowania studentów studiowaniem w celu podniesienia poziomu swojej wiedzy i umiejętności. Ten typ praktyk edukacyjnych (które wprowadził Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego EHEA) jest usprawiedliwiony procesem integracji europejskiej. Z Brukseli przychodzą nowe szczegóły i zalecenia, które wiele państw członkowskich powinno wprowadzić do swojego systemu edukacji, formalnej czy nieformalnej. Artykuł ten przedstawia wyniki badania przeprowadzonego w roku 2009/2010 na studiach magisterskich dla nauczycieli szkół wyższych na Uniwersytecie w Saragossie. Istotne było rozpoznanie, jak rozwijają się procesy ewaluacji (procedury, techniki, typy) w celu wprowadzenia innowacyjnych procesów zmierzających do poprawy uczenia się studentów. To długotrwałe badanie oparto na wielu przypadkach, których statystycznie reprezentatywna próba składała się ze 124 studentów i opracowano stosując analizę ilościową i jakościową. Wnioski z badania wskazują, że możliwe jest wprowadzenie innych typów technik ewaluacji, przyczyniając się do promowania opartego na współpracy społecznego i otwartego uczenia się.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Alkin C. (1969): Evaluation Theory Development. Evaluation comment, 2 (1), 2–7.

Ausubel D.P. (2002): Adquisición y retención del conocimiento. Una perspectiva cognitiva. Barcelona: Paidós.

Ball C. and Halwachi J. (1987): Performance Indicators. Higher Education, 16, 393–405.

Carballo R. (1990): Evolución del concepto de evaluación: desarrollo de los modelos de evaluación de Programas. Bordón, 42 (4), 423–431.

De Miguel M., Mora J.G. and Rodríguez S. (1991): La evaluación de las Instituciones Universitarias. Secretaría General del Consejo de Universidades. Madrid.

García Ramos J.M. (1989): Bases pedagógicas de la evaluación. Madrid: Síntesis.

Savin R. (1999): Aprendizaje cooperativo: teoría, investigación y práctica. Buenos Aires: Aique.

Universidad de Zaragoza (2010): Máster Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas, Artísticas y Deportivas: http://titulaciones.unizar.es/Masters-secundaria/ (Last accessed: 06.03.2013).

Willis J. (1996): A flexible framework for task-based learning. In J. Willis and D. Willis (eds.): Challenge and Change in Language Teaching, 235–256. Oxford: Heinemann.

Opublikowane

2014-12-30

Jak cytować

Soler Costa, R. (2014). Edukacyjne praktyki na uniwersytecie. Badania studentów studiów magisterskich dla nauczycieli na uniwersytecie w Saragossie. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 2, 250–261. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/kpe/article/view/11016

Numer

Dział

Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>