Badania nad strategiami nauczania inkluzyjnego: studium przypadku

Autor

  • Juan Ramón Soler Santaliestra University of Zaragoza
  • Rebeca Soler Costa University of Zaragoza

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.16

Słowa kluczowe:

praktyki szkolne, portal tematyczny praktyk szkolnych, dokumenty szkolne, edukacja wczesnoszkolna,, edukacja inkluzyjna, organizacja pracy w szkole, zarządzanie w szkole

Abstrakt

Mając na uwadze różnorodność studentów, ich indywidualne spojrzenie, predyspozycje, umiejętności, dostęp do edukacji i ochrony zdrowia, pochodzenie etniczne, a także środowisko imigranckie, które niejednokrotnie słabo włada językiem hiszpańskim, większość szkół podstawowych i średnich dopuszcza nauczanie inkluzyjne. W europejskim środowisku akademickim, a dokładniej w obszarze kształcenia nauczycieli, ten typ nauczania jest wyzwaniem dla przyszłych nauczycieli. Bez wątpienia studenci przygotowujący się do zawodu nauczyciela podczas pierwszych praktyk potrzebują wiedzy o funkcjonowaniu szkoły, wewnętrznym zarządzaniu i organizacji, zasobach ludzkich i źródłach technik nauczania, aby zaoferować uczniom niezbędne indywidualne podejście. Pierwsze praktyki szkolne przyszłych nauczycieli opierają się na ich zaangażowaniu w poznawanie dokumentacji instytucji. Niniejsza praca analizuje przebieg praktyk studenckich przyszłych nauczycieli w hiszpańskiej szkole podstawowej w Saragossie (region Aragón). Badanie skupia się na analizie „Projektu edukacji szkolnej”, który ukazuje funkcjonowanie szkoły (opisy sylabusów, przewodniki, opis procesów nauczania, przedmioty dydaktyczne, podejście metodologiczne, organizacja pracy w klasie szkolnej, techniki nauczania i wiele innych). Wyniki badań pokazują, jak teoretyczne i praktyczne reguły wpływają na polepszenie rozwoju edukacji inkluzyjnej.

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

Soler Santaliestra, J. R., & Soler Costa, R. (2016). Badania nad strategiami nauczania inkluzyjnego: studium przypadku. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 4, 241–256. https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.16

Numer

Dział

Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych

Inne teksty tego samego autora