Kultura szkoły i efektywność szkoły: współpraca ze środowiskiem jako wiodący sposób uczenia się
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.7Słowa kluczowe:
organizacja szkoły, wytyczne państwowe, legislacja edukacyjna, poziomy, makro- i mikropolityki, szkolenie nauczycieli.Abstrakt
W każdej instytucji akademickiej można znaleźć dwa poziomy pracy nad organizacją szkoły. Jest to poziom makropolityki skupiony na legislacji edukacyjnej i jej wdrażaniu w instytucjach edukacyjnych, a także poziom mikropolityki i priorytetów szkolnych. W pracy zaprezentowano badania dotyczące współdziałania makro- i mikropolityki. Autorzy przedstawili zaktualizowane ramy teoretyczne dotyczące najistotniejszych trendów. Ponadto ukazano promocję i rozwój programów nauczania poprzez wykorzystanie interesariuszy i aktywistów. Przeprowadzono analizę i dyskusję dotyczącą implementacji zasad edukacyjnych przyczyniających się do rozszerzenia zainteresowań uczniów oraz realizowania ich potrzeb w procesie nauczania – uczenia się.
Downloads
Bibliografia
Avramidis E. & Norwich B., Teacher’s Attitudes toward Integration/Inclusion. A Review of the Literature, “European Journal of Special Needs Education” 2000, 2(17), 129–148.
Cabero J. & Córdoba M., Educación inclusiva: la inclusión digital, “Revista de Educación Inclusiva” 2009, 2(1), 61–77.
Hinojo F.J., Aznar I., Cáceres M.P. & Romero J.M., Opinión de futuros equipos docentes de educación primaria sobre la implementación del mobile learning en el aula, “Revista Electrónica Educare” 2019, 23(3), 1–17.
López M., Ética y escuela pública: ¿Es posible una escuela sin exclusiones? In Ipland et al., La atención a la diversidad: diferentes miradas, Huelva, Hergué, 13–53, 2008.
López R., Bases conceptuales de la inclusión educativa, Avances en supervisión educativa: Revista de la Asociación de Inspectores de Educación de España, 14, 2011.
Soler J.R., La participación social en la construcción de la democracia, reto consustancial a la formación a lo largo de la vida, Madrid, Tornapunta 2009.
Soler R. & Han T., The Language of Pedagogy Today: What are the New Teaching Challenges? New York, Nova 2018.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.