Kultura szkoły i efektywność szkoły: współpraca ze środowiskiem jako wiodący sposób uczenia się

Autor

  • Rebeca Soler Costa University of Zaragoza
  • Pablo Lafarge Ostariz University of Zaragoza

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.7

Słowa kluczowe:

organizacja szkoły, wytyczne państwowe, legislacja edukacyjna, poziomy, makro- i mikropolityki, szkolenie nauczycieli.

Abstrakt

W każdej instytucji akademickiej można znaleźć dwa poziomy pracy nad organizacją szkoły. Jest to poziom makropolityki skupiony na legislacji edukacyjnej i jej wdrażaniu w instytucjach edukacyjnych, a także poziom mikropolityki i priorytetów szkolnych. W pracy zaprezentowano badania dotyczące współdziałania makro- i mikropolityki. Autorzy przedstawili zaktualizowane ramy teoretyczne dotyczące najistotniejszych trendów. Ponadto ukazano promocję i rozwój programów nauczania poprzez wykorzystanie interesariuszy i aktywistów. Przeprowadzono analizę i dyskusję dotyczącą implementacji zasad edukacyjnych przyczyniających się do rozszerzenia zainteresowań uczniów oraz realizowania ich potrzeb w procesie nauczania – uczenia się.

Downloads

Bibliografia

Avramidis E. & Norwich B., Teacher’s Attitudes toward Integration/Inclusion. A Review of the Literature, “European Journal of Special Needs Education” 2000, 2(17), 129–148.

Cabero J. & Córdoba M., Educación inclusiva: la inclusión digital, “Revista de Educación Inclusiva” 2009, 2(1), 61–77.

Hinojo F.J., Aznar I., Cáceres M.P. & Romero J.M., Opinión de futuros equipos docentes de educación primaria sobre la implementación del mobile learning en el aula, “Revista Electrónica Educare” 2019, 23(3), 1–17.

López M., Ética y escuela pública: ¿Es posible una escuela sin exclusiones? In Ipland et al., La atención a la diversidad: diferentes miradas, Huelva, Hergué, 13–53, 2008.

López R., Bases conceptuales de la inclusión educativa, Avances en supervisión educativa: Revista de la Asociación de Inspectores de Educación de España, 14, 2011.

Soler J.R., La participación social en la construcción de la democracia, reto consustancial a la formación a lo largo de la vida, Madrid, Tornapunta 2009.

Soler R. & Han T., The Language of Pedagogy Today: What are the New Teaching Challenges? New York, Nova 2018.

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Soler Costa, R., & Lafarge Ostariz, P. (2019). Kultura szkoły i efektywność szkoły: współpraca ze środowiskiem jako wiodący sposób uczenia się. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 7, 113–121. https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.7

Numer

Dział

Rodzina i szkoła - wspólne obszary kształcenia, wychowania i opieki

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>