Praktyki edukacyjne na uniwersytecie - badanie kształcenia nauczycieli na uniwersytecie w Saragossie
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.18Słowa kluczowe:
badanie podłużne, ocena, umiejętności, innowacje, nauczanie studentówAbstrakt
Ostatnie zmiany wdrażane na uniwersytecie kształcącym nauczycieli spowodowały znaczący wzrost zainteresowania dodatkowym kształceniem na innych kierunkach w celu poszerzenia kompetencji. W niektórych przypadkach jest to spowodowane wymaganiami, a w innych tym, że tytuł magistra ułatwia dostęp do poszerzania wiedzy. Typ edukacyjnych praktyk, które wprowadziła EHEA (European Higher Education Area), jest uzasadniony procesem integracji europejskiej. Z Brukseli przesyłane są nowe szczegóły i rekomendacje, które państwa członkowskie powinny wprowadzić do swoich systemów edukacyjnych. Artykuł przedstawia wyniki badań przeprowadzanych w latach 2009/2010 na Uniwersytecie w Saragossie. Celem badania była analiza tego, w jaki sposób rozwijał się proces oceny nauczania, jakie stosowano procedury i techniki. Badanie oparte jest na opiniach grupy 124 studentów i zawiera analizy jakościowe i ilościowe. Wyniki badań wskazują, że możliwe jest wprowadzenie innych typów technik oceny, aby przyczynić się do promocji zrozumiałego, otwartego nauczania opartego na współpracy.Pobrania
Opublikowane
2016-12-15
Jak cytować
Soler Costa, R., & Soler Santaliestra, J. R. (2016). Praktyki edukacyjne na uniwersytecie - badanie kształcenia nauczycieli na uniwersytecie w Saragossie. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 4, 265–278. https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.18
Numer
Dział
Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.