Praktyki edukacyjne na uniwersytecie - badanie kształcenia nauczycieli na uniwersytecie w Saragossie
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.18Słowa kluczowe:
badanie podłużne, ocena, umiejętności, innowacje, nauczanie studentówAbstrakt
Ostatnie zmiany wdrażane na uniwersytecie kształcącym nauczycieli spowodowały znaczący wzrost zainteresowania dodatkowym kształceniem na innych kierunkach w celu poszerzenia kompetencji. W niektórych przypadkach jest to spowodowane wymaganiami, a w innych tym, że tytuł magistra ułatwia dostęp do poszerzania wiedzy. Typ edukacyjnych praktyk, które wprowadziła EHEA (European Higher Education Area), jest uzasadniony procesem integracji europejskiej. Z Brukseli przesyłane są nowe szczegóły i rekomendacje, które państwa członkowskie powinny wprowadzić do swoich systemów edukacyjnych. Artykuł przedstawia wyniki badań przeprowadzanych w latach 2009/2010 na Uniwersytecie w Saragossie. Celem badania była analiza tego, w jaki sposób rozwijał się proces oceny nauczania, jakie stosowano procedury i techniki. Badanie oparte jest na opiniach grupy 124 studentów i zawiera analizy jakościowe i ilościowe. Wyniki badań wskazują, że możliwe jest wprowadzenie innych typów technik oceny, aby przyczynić się do promocji zrozumiałego, otwartego nauczania opartego na współpracy.Downloads
Download data is not yet available.
Pobrania
Opublikowane
2016-12-15
Jak cytować
Soler Costa, R., & Soler Santaliestra, J. R. (2016). Praktyki edukacyjne na uniwersytecie - badanie kształcenia nauczycieli na uniwersytecie w Saragossie. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 4, 265–278. https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.18
Numer
Dział
Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.