Praktyki edukacyjne na uniwersytecie - badanie kształcenia nauczycieli na uniwersytecie w Saragossie

Autor

  • Rebeca Soler Costa University of Zaragoza
  • Juan Ramón Soler Santaliestra University of Zaragoza

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.18

Słowa kluczowe:

badanie podłużne, ocena, umiejętności, innowacje, nauczanie studentów

Abstrakt

Ostatnie zmiany wdrażane na uniwersytecie kształcącym nauczycieli spowodowały znaczący wzrost zainteresowania dodatkowym kształceniem na innych kierunkach w celu poszerzenia kompetencji. W niektórych przypadkach jest to spowodowane wymaganiami, a w innych tym, że tytuł magistra ułatwia dostęp do poszerzania wiedzy. Typ edukacyjnych praktyk, które wprowadziła EHEA (European Higher Education Area), jest uzasadniony procesem integracji europejskiej. Z Brukseli przesyłane są nowe szczegóły i rekomendacje, które państwa członkowskie powinny wprowadzić do swoich systemów edukacyjnych. Artykuł przedstawia wyniki badań przeprowadzanych w latach 2009/2010 na Uniwersytecie w Saragossie. Celem badania była analiza tego, w jaki sposób rozwijał się proces oceny nauczania, jakie stosowano procedury i techniki. Badanie oparte jest na opiniach grupy 124 studentów i zawiera analizy jakościowe i ilościowe. Wyniki badań wskazują, że możliwe jest wprowadzenie innych typów technik oceny, aby przyczynić się do promocji zrozumiałego, otwartego nauczania opartego na współpracy.

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

Soler Costa, R., & Soler Santaliestra, J. R. (2016). Praktyki edukacyjne na uniwersytecie - badanie kształcenia nauczycieli na uniwersytecie w Saragossie. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 4, 265–278. https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.18

Numer

Dział

Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych

Inne teksty tego samego autora