Badanie interpretacyjne w procesie dydaktycznym: krytyczna analiza dyskursu
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.10Słowa kluczowe:
proces nauczania, krytyczna analiza dyskursu, projektowanie sylabusa, język, klasy szkolnej, interakcje dydaktyczne, organizacja szkoły.Abstrakt
Interakcje dydaktyczne podejmowane w każdym procesie nauczania-uczenia się wymagają od ucznia wewnętrznego rozumienia i umiejętności dekodowania. Gdy nauczyciel rozpoczyna proces nauczania, tworzy swego rodzaju kanał, kod, system, który sprawia, że komunikacja jest możliwa. Język używany w procesie dydaktycznym należy analizować, ponieważ wpływa on na ten proces, wzmacnia osiąganą jakość i efektywność. Język oraz różnorodność mowy używanej w edukacji są zagadnieniami, które wzbudzają duże zainteresowanie, a prace nad ich poznaniem trwają od połowy XX w. W pracy zaprezentowano obecne ramy teoretyczne i istotne odkrycia badaczy, aby następnie przeprowadzić analizę języka w interakcjach dydaktycznych. Większą uwagę skupiono na ogólnym użyciu języka niż na analizie różnych poziomów językowych. Autorzy pokazali, w jaki sposób używany jest język podczas nauczania, jaka jest jego rola i jak realizować komunikację w procesie dydaktycznym.Pobrania
Opublikowane
2019-12-15
Jak cytować
Lafarga Ostariz, P., & Soler Costa, R. (2019). Badanie interpretacyjne w procesie dydaktycznym:
krytyczna analiza dyskursu. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 7, 151–159. https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.10
Numer
Dział
Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.