Tworzenie i rozwój świadomości pedagogicznej podczas studiów nauczycielskich: strategie dydaktyczne i metodologia
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2017.5.21Słowa kluczowe:
studia magisterskie, proces kształcenia nauczycieli, rezultaty nauczania, techniki, osiągnięcia studentów, ewaluacja.Abstrakt
W zakresie Europejskiej Edukacji Wyższej zostały wprowadzone istotne zmiany, które wpłynęły na strukturę i rozwój nowej podstawy programowej. W szczególności w procesie kształcenia nauczycieli wyjątkową uwagę należy zwrócić na osiągnięcia studentów. Od 2010 roku Wydział Edukacji Uniwersytetu w Zaragozie wprowadził studia magisterskie dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych. Główną uwagę zwrócono na zapewnienie studentom niezbędnej pedagogicznej wiedzy oraz znajomość strategii i procedur pozwalających im na osiągnięcie profesjonalnego rozwoju. Chcemy wspomagać rozwój studentów, zdobywanie wiedzy na temat technik nauczania oraz metodologii, w tym metodologii specyficznej dla wieku młodzieży, z którą nauczyciele będą pracować. Kwestię tę przybliżono w prezentowanym tekście. Autorzy przedstawili m.in. metody, techniki i narzędzia przydatne studentom, którzy zdobywają wiedzę podczas obowiąkowych zajęć realizowanych w module zatutyłowanym “Kontekst zadań nauczania”.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
Saler Santaliestra, J. R., & Soler Costa, R. (2017). Tworzenie i rozwój świadomości pedagogicznej podczas studiów nauczycielskich: strategie dydaktyczne i metodologia. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 5, 358–369. https://doi.org/10.15584/kpe.2017.5.21
Numer
Dział
Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.