Tworzenie i rozwój świadomości pedagogicznej podczas studiów nauczycielskich: strategie dydaktyczne i metodologia

Autor

  • Juan Roman Saler Santaliestra University of Zaragoza
  • Rebeca Soler Costa University of Zaragoza

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2017.5.21

Słowa kluczowe:

studia magisterskie, proces kształcenia nauczycieli, rezultaty nauczania, techniki, osiągnięcia studentów, ewaluacja.

Abstrakt

W zakresie Europejskiej Edukacji Wyższej zostały wprowadzone istotne zmiany, które wpłynęły na strukturę i rozwój nowej podstawy programowej. W szczególności w procesie kształcenia nauczycieli wyjątkową uwagę należy zwrócić na osiągnięcia studentów. Od 2010 roku Wydział Edukacji Uniwersytetu w Zaragozie wprowadził studia magisterskie dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych. Główną uwagę zwrócono na zapewnienie studentom niezbędnej pedagogicznej wiedzy oraz znajomość strategii i procedur pozwalających im na osiągnięcie profesjonalnego rozwoju. Chcemy wspomagać rozwój studentów, zdobywanie wiedzy na temat technik nauczania oraz metodologii, w tym metodologii specyficznej dla wieku młodzieży, z którą nauczyciele będą pracować. Kwestię tę przybliżono w prezentowanym tekście. Autorzy przedstawili m.in. metody, techniki i narzędzia przydatne studentom, którzy zdobywają wiedzę podczas obowiąkowych zajęć realizowanych w module zatutyłowanym “Kontekst zadań nauczania”.

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

Saler Santaliestra, J. R., & Soler Costa, R. (2017). Tworzenie i rozwój świadomości pedagogicznej podczas studiów nauczycielskich: strategie dydaktyczne i metodologia. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 5, 358–369. https://doi.org/10.15584/kpe.2017.5.21

Numer

Dział

Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych

Inne teksty tego samego autora