Tworzenie i rozwój świadomości pedagogicznej podczas studiów nauczycielskich: strategie dydaktyczne i metodologia
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2017.5.21Słowa kluczowe:
studia magisterskie, proces kształcenia nauczycieli, rezultaty nauczania, techniki, osiągnięcia studentów, ewaluacja.Abstrakt
W zakresie Europejskiej Edukacji Wyższej zostały wprowadzone istotne zmiany, które wpłynęły na strukturę i rozwój nowej podstawy programowej. W szczególności w procesie kształcenia nauczycieli wyjątkową uwagę należy zwrócić na osiągnięcia studentów. Od 2010 roku Wydział Edukacji Uniwersytetu w Zaragozie wprowadził studia magisterskie dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych. Główną uwagę zwrócono na zapewnienie studentom niezbędnej pedagogicznej wiedzy oraz znajomość strategii i procedur pozwalających im na osiągnięcie profesjonalnego rozwoju. Chcemy wspomagać rozwój studentów, zdobywanie wiedzy na temat technik nauczania oraz metodologii, w tym metodologii specyficznej dla wieku młodzieży, z którą nauczyciele będą pracować. Kwestię tę przybliżono w prezentowanym tekście. Autorzy przedstawili m.in. metody, techniki i narzędzia przydatne studentom, którzy zdobywają wiedzę podczas obowiąkowych zajęć realizowanych w module zatutyłowanym “Kontekst zadań nauczania”.
Downloads
Bibliografia
Antúnez S., Claves para la organización de centros escolares (Hacia una gestión participativa y autónoma), ICE Universidad de Barcelona-Horsori, Barcelona, 1993.
Apple MW. & Beane J.A., Escuelas democráticas, Morata, Madrid, 1997.
Apple MW., Educación y poder, Paidós-MEC, Barcelona, 1987.
Ball St.J., La micropolítica de la escuela (Hacia una teoría de la organización escolar), Paidós-MEC, Barcelona, 1989.
Fernández M. & Terrén E., Repensando la organización escolar. Crisis de legitimidad y nuevos desarrollos, Akal, Madrid, 2008.
Hatch M.J., Organization Theory: Modern, Symbolic, and Postmodern Perspectives, Oxford University Press, Oxford, 1997.
Martín-Moreno Q., Desarrollo organizativo de los centros educativos basado en la comunidad, Sanz y Torres, Madrid, 1996.
Piaget J., The psychology of the child, Basic Books, New York, 1972.
Universidad de Zaragoza, Titulaciones, http://titulaciones.unizar.es/Masters-secundaria/
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.