Kultura szkoły i efektywność szkoły: współpraca ze środowiskiem jako wiodący sposób uczenia się

Autor

  • Rebeca Soler Costa University of Zaragoza
  • Pablo Lafarge Ostariz University of Zaragoza

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.7

Słowa kluczowe:

organizacja szkoły, wytyczne państwowe, legislacja edukacyjna, poziomy, makro- i mikropolityki, szkolenie nauczycieli.

Abstrakt

W każdej instytucji akademickiej można znaleźć dwa poziomy pracy nad organizacją szkoły. Jest to poziom makropolityki skupiony na legislacji edukacyjnej i jej wdrażaniu w instytucjach edukacyjnych, a także poziom mikropolityki i priorytetów szkolnych. W pracy zaprezentowano badania dotyczące współdziałania makro- i mikropolityki. Autorzy przedstawili zaktualizowane ramy teoretyczne dotyczące najistotniejszych trendów. Ponadto ukazano promocję i rozwój programów nauczania poprzez wykorzystanie interesariuszy i aktywistów. Przeprowadzono analizę i dyskusję dotyczącą implementacji zasad edukacyjnych przyczyniających się do rozszerzenia zainteresowań uczniów oraz realizowania ich potrzeb w procesie nauczania – uczenia się.

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Soler Costa, R., & Lafarge Ostariz, P. (2019). Kultura szkoły i efektywność szkoły: współpraca ze środowiskiem jako wiodący sposób uczenia się. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 7, 113–121. https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.7

Numer

Dział

Rodzina i szkoła - wspólne obszary kształcenia, wychowania i opieki

Inne teksty tego samego autora