Kultura szkoły i efektywność szkoły: współpraca ze środowiskiem jako wiodący sposób uczenia się
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.7Słowa kluczowe:
organizacja szkoły, wytyczne państwowe, legislacja edukacyjna, poziomy, makro- i mikropolityki, szkolenie nauczycieli.Abstrakt
W każdej instytucji akademickiej można znaleźć dwa poziomy pracy nad organizacją szkoły. Jest to poziom makropolityki skupiony na legislacji edukacyjnej i jej wdrażaniu w instytucjach edukacyjnych, a także poziom mikropolityki i priorytetów szkolnych. W pracy zaprezentowano badania dotyczące współdziałania makro- i mikropolityki. Autorzy przedstawili zaktualizowane ramy teoretyczne dotyczące najistotniejszych trendów. Ponadto ukazano promocję i rozwój programów nauczania poprzez wykorzystanie interesariuszy i aktywistów. Przeprowadzono analizę i dyskusję dotyczącą implementacji zasad edukacyjnych przyczyniających się do rozszerzenia zainteresowań uczniów oraz realizowania ich potrzeb w procesie nauczania – uczenia się.Pobrania
Opublikowane
2019-12-15
Jak cytować
Soler Costa, R., & Lafarge Ostariz, P. (2019). Kultura szkoły i efektywność szkoły: współpraca ze środowiskiem
jako wiodący sposób uczenia się. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 7, 113–121. https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.7
Numer
Dział
Rodzina i szkoła - wspólne obszary kształcenia, wychowania i opieki
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.