Samopoczucie nauczycieli szkół średnich jako wskaźnik bezpieczeństwa psychologicznego w środowisku edukacyjnym
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.17Słowa kluczowe:
samopoczucie, środowisko edukacyjne, bezpieczeństwo psychiczne, nauczycielAbstrakt
W artykule poruszono problem korelacji między samopoczuciem ukraińskich nauczycieli a bezpieczeństwem psychicznym środowiska wychowawczego szkoły. Wyróżnia się cechy i czynniki dobrego samopoczucia ukraińskich nauczycieli. Podkreślono istotę i podstawowe oznaki bezpieczeństwa psychicznego środowiska edukacyjnego szkół średnich. Zbadano związek między subiektywnym samopoczuciem nauczycieli a bezpieczeństwem środowiska edukacyjnego. Wskazano na celowość rozwoju dobrostanu nauczycieli, biorąc pod uwagę konieczność stworzenia psychologicznie bezpiecznego środowiska edukacyjnego.Pobrania
Opublikowane
2018-12-15
Jak cytować
Bondarchuk, O. (2018). Samopoczucie nauczycieli szkół średnich jako wskaźnik bezpieczeństwa psychologicznego w środowisku edukacyjnym. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 6, 228–240. https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.17
Numer
Dział
Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.