Samopoczucie nauczycieli szkół średnich jako wskaźnik bezpieczeństwa psychologicznego w środowisku edukacyjnym

Autor

  • Olena Bondarchuk SHEI University of Management Education National Academy of Pedagogical Science of Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.17

Słowa kluczowe:

samopoczucie, środowisko edukacyjne, bezpieczeństwo psychiczne, nauczyciel

Abstrakt

W artykule poruszono problem korelacji między samopoczuciem ukraińskich nauczycieli a bezpieczeństwem psychicznym środowiska wychowawczego szkoły. Wyróżnia się cechy i czynniki dobrego samopoczucia ukraińskich nauczycieli. Podkreślono istotę i podstawowe oznaki bezpieczeństwa psychicznego środowiska edukacyjnego szkół średnich. Zbadano związek między subiektywnym samopoczuciem nauczycieli a bezpieczeństwem środowiska edukacyjnego. Wskazano na celowość rozwoju dobrostanu nauczycieli, biorąc pod uwagę konieczność stworzenia psychologicznie bezpiecznego środowiska edukacyjnego.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

Bondarchuk, O. (2018). Samopoczucie nauczycieli szkół średnich jako wskaźnik bezpieczeństwa psychologicznego w środowisku edukacyjnym. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 6, 228–240. https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.17

Numer

Dział

Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych