Szkolenie kandydatów na studia wyższe na specjalności „pedagogika chrześcijańska” z wykorzystaniem internetu
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.19Słowa kluczowe:
komunikacja internetowa, program edukacyjno-zawodowy, twórcy internetowi, szkolenie kandydatów na studia wyższe, mobilne komunikatory, mobilne nauczanieAbstrakt
W artykule przedstawiono problematykę użytkowania Internetu w celu wymiany informacji, poszukiwania wiedzy i wolnego dostępu do usług edukacyjnych w procesie zdobywania wyższego wykształcenia w ramach realizacji nauki przez całe życie. Podano nazwiska krajowych naukowców, którzy rozwinęli problematykę szkoleń specjalistów w instytucjach edukacji wyższej. Zaprezentowano także sposób użytkowania technologii komputerowych w procesie edukacyjnym i opisano przebieg szkolenia w ramach edukacyjno-zawodowego programu Pedagogika chrześcijańska w edukacji wyższej. W artykule przeanalizowano stopień opracowania i zastosowania zintegrowanego systemu sieci komputerowej do wymiany informacji pomiędzy naukowcami i pracownikami naukowymi zaangażowanymi w proces edukacyjny oraz kandydatami na studia wyższe; określono metodologię badań i jej przedmiot. Wyniki przedstawionej pracy naukowej zawierają listę zadań dla przyszłych nauczycieli szkolących w zakresie pedagogiki chrześcijańskiej, zasadniczą treść programu edukacyjno-zawodowego, opis istniejącego środowiska informacyjnego i edukacyjnego oraz programów komunikacji internetowej. Artykuł przedstawia istotę i podaje przykłady mobilnej nauki studentów z użyciem komunikatora Viber.Pobrania
Opublikowane
2018-12-15
Jak cytować
Ryabova, Z., & Sidanich, T. (2018). Szkolenie kandydatów na studia wyższe na specjalności „pedagogika chrześcijańska” z wykorzystaniem internetu. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 6, 256–267. https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.19
Numer
Dział
Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.