Rola nauczyciela akademickiego w kształceniu e-learningowym
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2022.10.10Słowa kluczowe:
nauczyciel akademicki, postawy człowieka, rola, e-learningAbstrakt
Treść artykułu została ukierunkowana na określeniu zadań spoczywających na nauczycielach akademickich w kontekście kształcenia e-learningowego. W części pierwszej podjęto próbę określenia miejsca nauczyciela akademickiego w procesie kształcenia e-learningowego, z uwzględnieniem aktualnych trendów edukacyjnych. Część druga stanowi szczegółowe omówienie funkcji, jakie pełnić powinien wykładowca w swojej pracy dydaktycznej z uwzględnieniem kognitywno-konstruktywistycznej teorii uczenia się. Podsumowanie opracowania stanowią rekomendacje dla uczelni wyższych i nauczycieli akademickich w zakresie skutecznego stosowania technologii e-learningowych w procesie kształcenia.
Downloads
Bibliografia
Chudak T., Nauczyciel online – materiał do refleksji, cz. 1, Wydawnictwo Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego, Łódź 2003.
Jonassen D.H., Thinking Technology: Toward a Constructivist Design Model, „Educational Technology Publication” 1994, no. 34.
Juszczyk S., Edukacja na odległość – kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2002.
Kopciał P., Analiza metod e-learningowych stosowanych w kształceniu osób dorosłych, „Zeszyty Naukowe Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki” 2013, nr 9.
Kuźmicz K., E-learning. Kultura studiowania w przestrzeni sieci, GWP, Gdańsk 2015.
Lib W., Kompetencje komunikacyjne uczniów kończących szkołę podstawową w zakresie pojęć technicznych, „Edukacja – Technika – Informatyka” 2014, nr 5.
Lubina E., Zmiany funkcji nauczyciela w nauczaniu na odległość, „e-Mentor” 2004, nr 4(6).
Morka B., Kompetencje nauczycieli prowadzących zajęcia online [w:] Teoretyczno-metodyczne podstawy rozwoju e-learningu w edukacji ustawicznej, red. Z. Kramek, ITE, Radom 2007.
Musiał E., Osobowość nauczyciela w dobie kształcenia przez Internet, 16. Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Komputer w Edukacji”, Kraków 2006.
Sałata E., Dokształcanie nauczycieli w kontekście idei i praktyki uczenia się w ciągu całego życia, „Edukacja – Technika – Informatyka” 2019, nr 3.
Siemieniecki B., Uniwersytet w świecie mediów i technologii informacyjnej [w:] Idea uniwersytetu. Reaktywacja, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2014.
Siemieniecki B., Lewandowski W., Internet w szkole: materiały do szkoleń, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 1998.
Strykowski W., Szkoła współczesna i zachodzące w niej procesy [w:] Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, red. J. Strykowska, J. Pielachowski J., eMPi2, Poznań 2004.
Walat W., Edukacyjne zastosowania hipermediów, Wydawnictwo UR, Rzeszów 2007.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.