Rola nauczyciela akademickiego w kształceniu e-learningowym

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2022.10.10

Słowa kluczowe:

nauczyciel akademicki, postawy człowieka, rola, e-learning

Abstrakt

Treść artykułu została ukierunkowana na określeniu zadań spoczywających na nauczycielach akademickich w kontekście kształcenia e-learningowego. W części pierwszej podjęto próbę określenia miejsca nauczyciela akademickiego w procesie kształcenia e-learningowego, z uwzględnieniem aktualnych trendów edukacyjnych. Część druga stanowi szczegółowe omówienie funkcji, jakie pełnić powinien wykładowca w swojej pracy dydaktycznej z uwzględnieniem kognitywno-konstruktywistycznej teorii uczenia się. Podsumowanie opracowania stanowią rekomendacje dla uczelni wyższych i nauczycieli akademickich w zakresie skutecznego stosowania technologii e-learningowych w procesie kształcenia.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Chudak T., Nauczyciel online – materiał do refleksji, cz. 1, Wydawnictwo Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego, Łódź 2003.

Jonassen D.H., Thinking Technology: Toward a Constructivist Design Model, „Educational Technology Publication” 1994, no. 34.

Juszczyk S., Edukacja na odległość – kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2002.

Kopciał P., Analiza metod e-learningowych stosowanych w kształceniu osób dorosłych, „Zeszyty Naukowe Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki” 2013, nr 9.

Kuźmicz K., E-learning. Kultura studiowania w przestrzeni sieci, GWP, Gdańsk 2015.

Lib W., Kompetencje komunikacyjne uczniów kończących szkołę podstawową w zakresie pojęć technicznych, „Edukacja – Technika – Informatyka” 2014, nr 5.

Lubina E., Zmiany funkcji nauczyciela w nauczaniu na odległość, „e-Mentor” 2004, nr 4(6).

Morka B., Kompetencje nauczycieli prowadzących zajęcia online [w:] Teoretyczno-metodyczne podstawy rozwoju e-learningu w edukacji ustawicznej, red. Z. Kramek, ITE, Radom 2007.

Musiał E., Osobowość nauczyciela w dobie kształcenia przez Internet, 16. Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Komputer w Edukacji”, Kraków 2006.

Sałata E., Dokształcanie nauczycieli w kontekście idei i praktyki uczenia się w ciągu całego życia, „Edukacja – Technika – Informatyka” 2019, nr 3.

Siemieniecki B., Uniwersytet w świecie mediów i technologii informacyjnej [w:] Idea uniwersytetu. Reaktywacja, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2014.

Siemieniecki B., Lewandowski W., Internet w szkole: materiały do szkoleń, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 1998.

Strykowski W., Szkoła współczesna i zachodzące w niej procesy [w:] Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, red. J. Strykowska, J. Pielachowski J., eMPi2, Poznań 2004.

Walat W., Edukacyjne zastosowania hipermediów, Wydawnictwo UR, Rzeszów 2007.

Pobrania

Opublikowane

2022-12-15

Jak cytować

Tuczyński, K. (2022). Rola nauczyciela akademickiego w kształceniu e-learningowym. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 10, 156–162. https://doi.org/10.15584/kpe.2022.10.10

Numer

Dział

Człowiek wobec aktualnych przemian społeczno-kulturowych