Od edukacji do e-gospodarki. Kreatywność szansą na egalitaryzm globalny

Autor

  • Arkadiusz D. Leśniak-Moczuk Uniwersytet w Białymstoku

DOI:

https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.4.26

Słowa kluczowe:

kreatywne kształcenie, edukacja, gospodarka elektroniczna

Abstrakt

W artykule dokonano charakterystyki systemu edukacji wraz ze wskazaniem jego przemian w kierunku kreatywnego kształcenia oraz przedstawiono zasady funkcjonowania elektronicznej gospodarki stwarzającej potencjalne możliwości równości w skali globalnej. Na tle retrospekcji instytucji edukacyjnych ukazano mankamenty obowiązującego systemu edukacji i konieczność jego zmian z punktu widzenia kreatywności jako wzorca kształtowania społeczeństwa informacyjnego. Zaprezentowano motywacje kreatywności jednostki w ekonomii kreatywności oraz miejsca socjalizacji kreatywnych jednostek (środowisko, instytucje, organizacje, second life). Przedstawiono ideę i struktury elektronicznej gospodarki.  

Pobrania

Opublikowane

2020-11-13

Jak cytować

Leśniak-Moczuk, A. D. (2020). Od edukacji do e-gospodarki. Kreatywność szansą na egalitaryzm globalny. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 4(52), 372–383. https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.4.26

Numer

Dział

Artykuły