Retoryka negatywna podczas polskiej kampanii parlamentarnej w 2023 roku w serwisie Instagram
DOI:
https://doi.org/10.15584/polispol.2025.2.18Słowa kluczowe:
komunikowanie polityczne, retoryka negatywna, media społecznościowe, Instagram, wybory parlamentarneAbstrakt
Celem artykułu jest scharakteryzowanie retoryki negatywnej głównych ugrupowań, biorących udział w wyborach parlamentarnych w 2023 roku, na przykładzie ich aktywności w serwisie Instagram. Na podstawie analizy zawartości postów, opublikowanych na tym portalu w trakcie dwóch ostatnich tygodni kampanii wyborczej, określono kluczowych adresatów i wiodącą tematykę materiałów o wydźwięku negatywnym w odniesieniu do poszczególnych partii. Zaprezentowane wnioski wskazują, że retoryka negatywna w badanym kontekście miała charakter rywalizacji na linii rząd – opozycja ze znacznym udziałem mechanizmu personalizacji ataków pod adresem najbardziej rozpoznawalnych polityków oraz strategii framingu.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2025 Polityka i Społeczeństwo

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.