Retoryka negatywna podczas polskiej kampanii parlamentarnej w 2023 roku w serwisie Instagram

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/polispol.2025.2.18

Słowa kluczowe:

komunikowanie polityczne, retoryka negatywna, media społecznościowe, Instagram, wybory parlamentarne

Abstrakt

Celem artykułu jest scharakteryzowanie retoryki negatywnej głównych ugrupowań, biorących udział w wyborach parlamentarnych w 2023 roku, na przykładzie ich aktywności w serwisie Instagram. Na podstawie analizy zawartości postów, opublikowanych na tym portalu w trakcie dwóch ostatnich tygodni kampanii wyborczej, określono kluczowych adresatów i wiodącą tematykę materiałów o wydźwięku negatywnym w odniesieniu do poszczególnych partii. Zaprezentowane wnioski wskazują, że retoryka negatywna w badanym kontekście miała charakter rywalizacji na linii rząd – opozycja ze znacznym udziałem mechanizmu personalizacji ataków pod adresem najbardziej rozpoznawalnych polityków oraz strategii framingu.

Pobrania

Opublikowane

2025-07-17

Jak cytować

Wełna, Żaneta. (2025). Retoryka negatywna podczas polskiej kampanii parlamentarnej w 2023 roku w serwisie Instagram. Polityka i Społeczeństwo, 23(2), 279–299. https://doi.org/10.15584/polispol.2025.2.18

Numer

Dział

Artykuły