Twitter jako narzędzie komunikacji uczelni

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/polispol.2023.2.2

Słowa kluczowe:

media społecznościowe, Twitter, uczelnie, komunikacja, wizerunek

Abstrakt

Artykuł prezentuje sposoby wykorzystania Twittera jako narzędzia komunikacji na polskich uczelniach. Do badania zostało wybranych szesnaście największych szkół wyższych z szesnastu województw (zastosowano kryterium lokalizacyjne oraz lidera). Materiał badawczy, zgromadzony w oparciu o monitoring mediów, obejmuje ponad trzy tysiące twittów zamieszczonych przez uczelnie oraz posty i komentarze innych użytkowników. Analizy wykazały, że uczelnie w bardzo ograniczonym zakresie wykorzystują pierwotny, opiniotwórczy charakter Twittera. Jest on przede wszystkim narzędziem budowania wizerunku oraz prowadzenia bieżącej komunikacji. Szeroko wykorzystywany jest natomiast na Twitterze potencjał naukowy uczelni oraz sukcesy w wielu różnych obszarach. W odniesieniu do uczelni, stanowiących znaczące ośrodki w rozwoju regionów, nie zostały przeprowadzone badania o tak szerokim charakterze. Artykuł stanowi głos w dyskusji na temat roli mediów społecznościowych w erze dominującej komunikacji zapośredniczonej.

 

Pobrania

Opublikowane

2023-10-31

Jak cytować

Czechowska-Derkacz, B., & Lusińska, A. (2023). Twitter jako narzędzie komunikacji uczelni. Polityka I Społeczeństwo, 21(2), 20–32. https://doi.org/10.15584/polispol.2023.2.2

Numer

Dział

Artykuły