Narracja medialna wyrażona na okładkach wybranych tygodników opinii podczas parlamentarnej kampanii wyborczej 2015 roku

Autor

  • Katarzyna Brzoza Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Monika Kornacka-Grzonka Uniwersytet Śląski w Katowicach

DOI:

https://doi.org/10.15584/polispol.2017.4.8

Słowa kluczowe:

content analysis, opinion weekly, covers, parliamentary election

Abstrakt

Analysis of the covers if news weeklies such as „Do Rzeczy”, „Newsweek Polska”, „Polityka”, „Wprost” has become an area of discourse about media narrative, which is visible in studied materials in the period of the 2015parliamentary campaign. Determination of political sympathies, verification of the degree of politicizing, studying materials and marking the dominating subject matter on the 44 covers, is the aim of conducted research work. The analysed covers were also use to show the fields of antagonisms appearing in the media narrative.

Pobrania

Opublikowane

2020-10-22

Jak cytować

Brzoza, K., & Kornacka-Grzonka, M. (2020). Narracja medialna wyrażona na okładkach wybranych tygodników opinii podczas parlamentarnej kampanii wyborczej 2015 roku. Polityka I Społeczeństwo, 15(4), 100–116. https://doi.org/10.15584/polispol.2017.4.8

Numer

Dział

Artykuły