Homo interneticus jako analfabeta funkcjonalny w zakresie praw człowieka
DOI:
https://doi.org/10.15584/polispol.2019.1.1Słowa kluczowe:
homo interneticus, universal lifelong learning, illiteracy, functional illiteracy, human rightsAbstrakt
The article discusses the problem of universal lifelong education, which is facing a truly difficult challenge today: how to go from the traditional to functional literacy of homo interneticus, who is convinced of and even believes only in the power of his smartphone connected to the Internet. Unfortunately, the modern man – homo interneticus – in the sense of his unlimited power flowing from the Internet, remains a satisfied functional illiterate also in the sphere of his rights.Pobrania
Opublikowane
2020-10-22
Jak cytować
Walat, W. (2020). Homo interneticus jako analfabeta funkcjonalny w zakresie praw człowieka. Polityka I Społeczeństwo, 17(1), 5–22. https://doi.org/10.15584/polispol.2019.1.1
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.