Kompetencje dziennikarzy politycznych w programie typu talk-show – meritum, forma, retoryka (na przykładzie programu Studio Polska)
DOI:
https://doi.org/10.15584/polispol.2019.4.1Słowa kluczowe:
rhetoric, eristic, TV, manipulation, propaganda, talk-showAbstrakt
The article focuses on the qualitative content analysis of a talk-show called Studio Polska, broadcast by the Polish national news channel TVP Info. The author researches the content of the programme, its form, as well as the verbal behaviour of journalists and programme participants, using selected rhetorical methods of textual analysis. The purpose is to evaluate the quality of the programme as well as the competence of journalists who host it.Pobrania
Opublikowane
2020-10-22
Jak cytować
Grzegorzewski, K. (2020). Kompetencje dziennikarzy politycznych w programie typu talk-show – meritum, forma, retoryka (na przykładzie programu Studio Polska). Polityka I Społeczeństwo, 17(4), 5–21. https://doi.org/10.15584/polispol.2019.4.1
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.