Rola Pokolenia Z w procesie współtworzenia marki miasta (na przykładzie Rzeszowa)

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/polispol.2024.1.15

Słowa kluczowe:

marka miasta, pokolenie Z, mieszkańcy, partycypacja, współtworzenie wartości

Abstrakt

W artykule przedstawiono możliwości współuczestniczenia mieszkańców reprezentujących pokolenie Z w procesie kreowania i promowania marki miasta na przykładzie Rzeszowa. Autorzy założyli tezę, że młodzi mieszkańcy będący przedstawicielami pokolenia Z stanowią wiodącą grupę interesariuszy miasta, która przyczynia się do promowania jego walorów i kreowania marki miasta. Na tle rozważań teoretycznych odnoszących się do procesu brandingu miasta zaprezentowano wyniki badania ankietowego przeprowadzonego w 2023 r. wśród młodych mieszkańców Rzeszowa. Pozwoliły one określić stopień identyfikacji młodych mieszkańców z miastem oraz obszary ich aktywności w zakresie budowania marki miasta. Badanie wykazało, że młodzi ludzie nie do końca identyfikują się ze swoim miastem i często brak im przekonania co do możliwości oddziaływania na jego rozwój. Celowe wydaje si ę zatem zintensyfikowanie działań wizerunkowych mających pozycjonować Rzeszów jako idealne miasto dla młodych ludzi.

Pobrania

Opublikowane

2024-03-29

Jak cytować

Kuźniar, W., & Szopiński, W. (2024). Rola Pokolenia Z w procesie współtworzenia marki miasta (na przykładzie Rzeszowa). Polityka I Społeczeństwo, 22(1), 231–244. https://doi.org/10.15584/polispol.2024.1.15

Numer

Dział

Artykuły