Współautorstwo
W celu promowania zasady uznawania autorstwa zobowiązujemy autora zgłaszającego tekst do ujawnienia wszystkich osób zaangażowanych w powstanie artykułu i określenia ich roli. Osoba przesyłająca zgłoszenie do czasopisma musi zagwarantować, że przydział ról jest prawidłowy, że nie jest ujęte symboliczne autorstwo oraz że wskazane role zostały uzgodnione z pozostałymi autorami artykułu. Ponadto Autor zgłaszający musi upewnić się, że wszyscy przeczytali i zatwierdzili przesłaną wersję manuskryptu.
Wszyscy współautorzy mogą zobaczyć szczegóły manuskryptu w systemie zgłaszania, jeśli zarejestrują się i zalogują przy użyciu adresu e-mail podanego podczas zgłaszania manuskryptu.
Informacje te pojawią się w samej publikacji, przed bibliografią artykułu i zostaną zintegrowane z metadanymi artykułu zgodnie z różnymi standardami międzynarodowymi.
Autor zgłaszający, który zazwyczaj jest autorem korespondującym, jest odpowiedzialny za manuskrypt podczas procesu składania i recenzowania.
Lista autorów i afiliacje:
Należy podać pełne imiona i nazwiska autorów. Zalecamy dodanie jako głównej afiliacji, w której przeprowadzono lub wspierano większość badań, ale należy sprawdzić w swojej instytucji wszelkie wymagania dotyczące umów. Dla każdej afiliacji należy podać szczegóły w następującej kolejności: wydział, instytucja, miasto, kraj.
Bardzo ważne jest, aby nazwiska autorów i afiliacje były poprawne. Nieprawidłowe informacje mogą oznaczać brak właściwego przypisania lub nieprawidłowe cytowanie, a nawet mogą prowadzić do problemów z promocją lub finansowaniem. Po opublikowaniu artykułu aktualizacje lub poprawki adresu lub afiliacji autora mogą być niedozwolone.
Co najmniej jeden autor powinien być wyznaczony jako autor korespondujący, a jego adres e-mail i inne szczegóły powinny być zawarte na końcu sekcji afiliacji. Prosimy również o podanie identyfikatorów ORCID autorów na stronie tytułowej.
Niezależny badacz: Jeśli jeden lub wszyscy autorzy nie są obecnie związani z uniwersytetem, instytucją naukową lub firmą, lub nie byli w trakcie opracowywania manuskryptu, powinni wymienić się jako "Niezależny badacz".
Podziękowania: Podziękuj wszystkim osobom, które pomogły w badaniach, ale nie kwalifikowały się do autorstwa. Podziękowania dla każdego, kto zapewnił pomoc intelektualną, techniczną lub specjalny sprzęt lub materiały.
Wkład autora: Autorzy muszą dostarczyć Oświadczenie o wkładzie autora zgodnie z opisem w sekcji Oświadczenia o wkładzie autora
Konflikt interesów: Autorzy muszą dostarczyć oświadczenie o sprzeczności interesów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Polityka dotycząca konfliktu interesów.
Zmiany dotyczące autorstwa:
Oczekuje się, że autorzy dokładnie rozważą listę i kolejność autorów przed złożeniem manuskryptu i dostarczą ostateczną listę autorów w momencie pierwotnego zgłoszenia. Jakiekolwiek dodanie, usunięcie lub zmiana kolejności nazwisk autorów na liście autorów powinny być dokonywane wyłącznie przed zaakceptowaniem manuskryptu przez Redakcję i tylko za zgodą Redaktora czasopisma. Aby zażądać takiej zmiany, redaktor musi otrzymać od autora korespondującego następujące informacje: (a) powód zmiany na liście autorów oraz (b) pisemne potwierdzenie (e-mail, list) od wszystkich autorów, że zgadzają się na dodanie, usunięcie lub zmianę kolejności. W przypadku dodawania lub usuwania autorów obejmuje to potwierdzenie od autora dodawanego lub usuwanego.
Tylko w wyjątkowych okolicznościach redaktor rozważy dodanie, usunięcie lub zmianę kolejności autorów po zaakceptowaniu manuskryptu. Na czas rozpatrzenia wniosku przez redaktora publikacja manuskryptu zostanie zawieszona. Jeśli manuskrypt został już opublikowany w wydaniu online, wszelkie wnioski zatwierdzone przez redaktora będą skutkować sprostowaniem.
Oświadczenia o wkładzie autora:
Autorzy są zobowiązani do umieszczenia w manuskrypcie oświadczenia o odpowiedzialności (na końcu głównego tekstu, przed sekcją "Piśmiennictwo"), które określa wkład każdego autora. W przypadku artykułów z kilkoma autorami należy podać krótki akapit określający ich indywidualny wkład. Należy stosować następujące sformułowania: "Konceptualizacja, X.X. i Y.Y.; Metodologia, X.X.; Oprogramowanie, X.X.; Walidacja, X.X., Y.Y. i Z.Z.; Analiza formalna, X.X.; Badanie, X.X.; Zasoby, X.X.; Opieka nad danymi, X.X.; Pisanie - przygotowanie oryginalnego projektu, X.X.; Pisanie - recenzja i edycja, X.X.; Wizualizacja, X.X.; Nadzór, X.X.; Administracja projektem, X.X.; Pozyskiwanie funduszy, Y.Y.".