„Szok! Ma 72 lata, a wygląda na 35!” O internetowych reklamach suplementów diety

Autor

  • Robert Słabczyński Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/slowo.2017.8.15

Abstrakt

The article presents the results of the analysis of the structure and persuasion gimmicks of the online advertisements of food supplements. The examined advertisements use rational and emotional arguments in order to encourage their recipients to buy certain products. Both types of argumentation supplement each other, making the advertising message very reach in terms of persuasion techniques. Rational arguments refer most of all to the quality of food supplements, their effectiveness and fast effect. Whereas, emotional arguments are used to stir fear and joy. Information about the life and health threatening illnesses, parasites, are to frighten the recipient of the ad and urge them to buy a given product to get protected against the danger. Whereas, positive emotions help to build a vision of a better world that can become the consumer’s after they buy the advertised food supplement - the world without any ailments and threats. Photos making the effectiveness of the products credible are an important element of advertisements.

Downloads

Bibliografia

Bralczyk J., 1999, O językowych zwyczajach polskiej reklamy [w:] Polszczyzna 2000, red. W. Pisarek, Kraków, s. 218–226.

Bralczyk J., 2004, Język na sprzedaż, Gdańsk.

Borg J., 2006, Perswazja: sztuka wpływania na ludzi, przeł. z ang. R. Madejski, Warszawa.

Bronowicz M., 2015, Komunikacja wizerunkowa: public relations, reklama, branding, Wrocław.

Doliński D., 2003, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk.

Gajlewicz M., 2009, Techniki perswazyjne. Podstawy, Warszawa.

Jarosz M., 2008, Suplementy diety a zdrowie, Warszawa.

Kienzler I., 2008, Leksykon marketingu, Warszawa.

Kozłowska A., 2011, Reklama: techniki perswazyjne, Warszawa.

Kozłowska A., 2012, Techniki perswazyjne oddziałujące na postawy konsumpcyjne [w:] Strategie komunikacji reklamowej z konsumentem, red. A. Kozłowska, Warszawa, s. 97–113.

Lewiński P. H., 1999, Retoryka reklamy, Wrocław.

Łysakowski T., 2005, Wpływowe osoby: gramatyka i perswazja, Warszawa.

Michalik M., 2014, Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego [w:] Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym, red. H. Mruk, B. Pilarczyk, M. Michalik, Warszawa, s. 79–97.

Mills H., 2010, Perswazja, przeł. z ang. M. Witkowska, Gliwice.

Ożóg K., 2011, Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku. Wybrane zagadnienia, Rzeszów.

Tokarz M., 2006, Argumentacja, perswazja, manipulacja, Gdańsk.

Wieczorek U., 1999, Wartościowanie, perswazja, język, Kraków.

Wiktor W.J., 2013, Komunikacja marketingowa, Warszawa.

,3 proc. więcej na reklamy w Polsce. Mocno w górę internet i kina, nieco w dół telewizja, online: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-2017-rok-wzrosly-w-polsce-o-1-3-proc-mocno-w-gore-internet-i-kina-nieco-w-dol-telewizja

Górecka P., Kiedy artykuł sponsorowany jest etyczny, artykuł dostępny w internetowym wydaniu „Gazety Prawnej”: http://serwisy.gazetaprawna.pl/media/artykuly/805401,kiedy-artykul-sponsorowany-jest-etyczny.html

Maikowski D., Kupowanie komentarzy w internecie. Firmy uwielbiają oszukiwać klientów dostępny w internetowym wydaniu „Gazety Prawnej”: http://serwisy.gazetaprawna.pl/nowe-technologie/artykuly/743176,kupowanie-komentarzy-w-internecie.html

Polacy a suplementy diety. Raport badawczy, online: https://swresearch.pl/pdf/Polacy%20a%20suplementy%20diety_raport%20badawczy.pdf

Polacy na potęgę kupują suplementy diety. Ich sprzedaż znacząco wzrasta, online: https://businessinsider.com.pl/finanse/sprzedaz-suplementow-diety-w-polsce-rosnie/0s60vg4

Rynek suplementów diety do 2021 roku będzie rósł o 7 proc. rocznie. Obecnie jest wart 3,5 mld zł, online: https://biznes.newseria.pl/news/rynek-suplementow-diety,p609045232

Słownik e-marketingu, online: https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/artykul-sponsorowany/#

Tworzenie banerów reklamowych w internecie, online: http://www.flashdesigner.pl/Tworzenie_banerow_reklamowych.pdf

Witak K., Konsumenci kupują emocjami, http://www.psychologia-spoleczna.pl/artykuly/287-konsumenci-kupuja-emocjami.html

Pobrania

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

Słabczyński, R. (2017). „Szok! Ma 72 lata, a wygląda na 35!” O internetowych reklamach suplementów diety. Słowo. Studia językoznawcze, (8), 214–234. https://doi.org/10.15584/slowo.2017.8.15

Numer

Dział

ROZPRAWY I ARTYKUŁY