„Szok! Ma 72 lata, a wygląda na 35!” O internetowych reklamach suplementów diety
DOI:
https://doi.org/10.15584/slowo.2017.8.15Abstrakt
The article presents the results of the analysis of the structure and persuasion gimmicks of the online advertisements of food supplements. The examined advertisements use rational and emotional arguments in order to encourage their recipients to buy certain products. Both types of argumentation supplement each other, making the advertising message very reach in terms of persuasion techniques. Rational arguments refer most of all to the quality of food supplements, their effectiveness and fast effect. Whereas, emotional arguments are used to stir fear and joy. Information about the life and health threatening illnesses, parasites, are to frighten the recipient of the ad and urge them to buy a given product to get protected against the danger. Whereas, positive emotions help to build a vision of a better world that can become the consumer’s after they buy the advertised food supplement - the world without any ailments and threats. Photos making the effectiveness of the products credible are an important element of advertisements.Downloads
Bibliografia
Bralczyk J., 1999, O językowych zwyczajach polskiej reklamy [w:] Polszczyzna 2000, red. W. Pisarek, Kraków, s. 218–226.
Bralczyk J., 2004, Język na sprzedaż, Gdańsk.
Borg J., 2006, Perswazja: sztuka wpływania na ludzi, przeł. z ang. R. Madejski, Warszawa.
Bronowicz M., 2015, Komunikacja wizerunkowa: public relations, reklama, branding, Wrocław.
Doliński D., 2003, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk.
Gajlewicz M., 2009, Techniki perswazyjne. Podstawy, Warszawa.
Jarosz M., 2008, Suplementy diety a zdrowie, Warszawa.
Kienzler I., 2008, Leksykon marketingu, Warszawa.
Kozłowska A., 2011, Reklama: techniki perswazyjne, Warszawa.
Kozłowska A., 2012, Techniki perswazyjne oddziałujące na postawy konsumpcyjne [w:] Strategie komunikacji reklamowej z konsumentem, red. A. Kozłowska, Warszawa, s. 97–113.
Lewiński P. H., 1999, Retoryka reklamy, Wrocław.
Łysakowski T., 2005, Wpływowe osoby: gramatyka i perswazja, Warszawa.
Michalik M., 2014, Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego [w:] Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym, red. H. Mruk, B. Pilarczyk, M. Michalik, Warszawa, s. 79–97.
Mills H., 2010, Perswazja, przeł. z ang. M. Witkowska, Gliwice.
Ożóg K., 2011, Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku. Wybrane zagadnienia, Rzeszów.
Tokarz M., 2006, Argumentacja, perswazja, manipulacja, Gdańsk.
Wieczorek U., 1999, Wartościowanie, perswazja, język, Kraków.
Wiktor W.J., 2013, Komunikacja marketingowa, Warszawa.
,3 proc. więcej na reklamy w Polsce. Mocno w górę internet i kina, nieco w dół telewizja, online: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-2017-rok-wzrosly-w-polsce-o-1-3-proc-mocno-w-gore-internet-i-kina-nieco-w-dol-telewizja
Górecka P., Kiedy artykuł sponsorowany jest etyczny, artykuł dostępny w internetowym wydaniu „Gazety Prawnej”: http://serwisy.gazetaprawna.pl/media/artykuly/805401,kiedy-artykul-sponsorowany-jest-etyczny.html
Maikowski D., Kupowanie komentarzy w internecie. Firmy uwielbiają oszukiwać klientów dostępny w internetowym wydaniu „Gazety Prawnej”: http://serwisy.gazetaprawna.pl/nowe-technologie/artykuly/743176,kupowanie-komentarzy-w-internecie.html
Polacy a suplementy diety. Raport badawczy, online: https://swresearch.pl/pdf/Polacy%20a%20suplementy%20diety_raport%20badawczy.pdf
Polacy na potęgę kupują suplementy diety. Ich sprzedaż znacząco wzrasta, online: https://businessinsider.com.pl/finanse/sprzedaz-suplementow-diety-w-polsce-rosnie/0s60vg4
Rynek suplementów diety do 2021 roku będzie rósł o 7 proc. rocznie. Obecnie jest wart 3,5 mld zł, online: https://biznes.newseria.pl/news/rynek-suplementow-diety,p609045232
Słownik e-marketingu, online: https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/artykul-sponsorowany/#
Tworzenie banerów reklamowych w internecie, online: http://www.flashdesigner.pl/Tworzenie_banerow_reklamowych.pdf
Witak K., Konsumenci kupują emocjami, http://www.psychologia-spoleczna.pl/artykuly/287-konsumenci-kupuja-emocjami.html
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Słowo. Studia językoznawcze

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.