Implementacja gamifikacji w nauczaniu programowania dla uczniów szkół podstawowych

Autor

  • Klaudia Curyło AGH Akademia Górniczo-Hutnicza, Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej
  • Marta Ciesielka AGH Akademia Górniczo-Hutnicza, Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej https://orcid.org/0000-0002-0448-5231

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2024.19.7

Słowa kluczowe:

gamifikacja, nauka programowania, motywacja uczniów, edukacja, informatyka

Abstrakt

Przedstawiony projekt dotyczy wdrożenia gamifikacji w procesie nauczania programowania w szkole podstawowej. Jego celem było zainteresowanie uczniów tematem programowania poprzez wykorzystanie elementów zabawy i motywacji charakterystycznych dla gier. Kurs został zaprojektowany jako zgrywalizowana platforma internetowa oparta na motywie pokemonów. Każde zadanie miało przypisane punkty i nagrody, co miało zachęcać uczniów do aktywnego udziału. Badania ankietowe wykazały pozytywny odbiór kursu przez uczniów, którzy wyrażali zadowolenie z zajęć i chęć ponownego w nich uczestnictwa. Kluczowym czynnikiem sukcesu projektu było odpowiednie przygotowanie struktury gamifikacji uwzględniającej motywujące uczniów czynniki, takie jak fabuła, cele, reguły, nagrody i wyzwania.

Pobrania

Opublikowane

2024-12-07

Jak cytować

Curyło, K., & Ciesielka, M. (2024). Implementacja gamifikacji w nauczaniu programowania dla uczniów szkół podstawowych. Dydaktyka Informatyki, 19, 97–102. https://doi.org/10.15584/di.2024.19.7

Numer

Dział

TIK A EDUKACJA