Dialog i zaufanie w przestrzeni edukacyjnej
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.7Słowa kluczowe:
zaufanie, dialog, edukacja, wychowanie, kształcenie społeczeństwo, rozwójAbstrakt
Artykuł prezentuje przesłanki wyjątkowej ważności dialogu i zaufania w procesie edukacji oraz życia społecznego. Czy to w procesie pedagogicznym, czy w codziennym życiu po obu stronach wzajemnego kontaktu stoją przede wszystkim ludzie, czyli człowiek wobec człowieka, i to właśnie dialog i zaufanie umożliwia wzajemne zrozumienie, spotkanie i współdziałanie oraz uznanie godności i prawa każdego z nas do własnych poglądów. Dzięki uznaniu ważności dialogu i zaufania w praktyce edukacyjnej możemy kształtować taki sposób zachowania się jednostki, a także wspólnoty, którego istotą będą otwartość i gotowość do spotykania się z innymi, do wspólnego poszukiwania prawdy oraz do kompromisu.Pobrania
Opublikowane
2019-12-15
Jak cytować
Babiarz, M. Z. (2019). Dialog i zaufanie w przestrzeni edukacyjnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 30(4), 60–65. https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.7
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.