Dialog i zaufanie w przestrzeni edukacyjnej

Autor

  • Mirosław Zbigniew Babiarz Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Pedagogiczny i Artystyczny, Instytut Edukacji Szkolnej, Zakład Wspomagania Rozwoju i Edukacji Dziecka https://orcid.org/0000-0003-2229-767X

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.7

Słowa kluczowe:

zaufanie, dialog, edukacja, wychowanie, kształcenie społeczeństwo, rozwój

Abstrakt

Artykuł prezentuje przesłanki wyjątkowej ważności dialogu i zaufania w procesie edukacji oraz życia społecznego. Czy to w procesie pedagogicznym, czy w codziennym życiu po obu stronach wzajemnego kontaktu stoją przede wszystkim ludzie, czyli człowiek wobec człowieka, i to właśnie dialog i zaufanie umożliwia wzajemne zrozumienie, spotkanie i współdziałanie oraz uznanie godności i prawa każdego z nas do własnych poglądów. Dzięki uznaniu ważności dialogu i zaufania w praktyce edukacyjnej możemy kształtować taki sposób zachowania się jednostki, a także wspólnoty, którego istotą będą otwartość i gotowość do spotykania się z innymi, do wspólnego poszukiwania prawdy oraz do kompromisu.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Babiarz, M. Z. (2019). Dialog i zaufanie w przestrzeni edukacyjnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 30(4), 60–65. https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.7

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ

Inne teksty tego samego autora